کد خبر: ۵۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱ 04 July 2015
مدیرعامل اتوبوسرانی کرج و حومه با تاکید بر لزوم تجهیز و بهبود اتوبوس‌های موجود در ناوگان حمل و نقل عمومی کرج، گفت: ۲ میلیارد تومان برای کولردار کردن اتوبوس‌های درون شهری کرج تخصیصی داده شده است.
مهرداد کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اینکه تا کنون بر روی تمام اتوبوس‌های موجود در سطح استان البرز دستگاه و سخت افزار بلیت الکترونیک نصب شده است، اظهار داشت: این امر بیش از 3 سال در استان البرز به اجرا درآمده که سبب شده در این مدت مردم با آسایش و رفاه بیشتری از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه استفاده از بلیت‌های الکترونیکی اتوبوس برای مردم کاملا اختیاری بوده و اجباری در این‌باره وجود ندارد، افزود: معتقد هستیم مقوله مهم بلیت الکترونیک بحث فرهنگی است و نباید با اجبار این مهم در بین مردم نهادینه شود.
مدیرعامل اتوبوسرانی کرج با تاکید بر اینکه رانندگان اتوبوس به سبب آموزش‌هایی که دیدند مردم را نسبت به استفاده از بلیت الکترونیک اتوبوس توجیه و ترغیب می‌کنند، خاطرنشان کرد: استفاده از بلیت الکترونیک مزایای فراوانی برای مردم به همراه دارد.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از بلیت الکترونیک جلوگیری از تضییع حقوق مردم و مسافران است، تصریح کرد: علی‌رغم وجود رانندگان متعهد در ناوگان حمل و نقل عمومی، با استفاده از بلیت الکترونیک اتوبوس‌ها، رانندگان نمی‌توانند در خطوط مختلف کرایه بیشتری از مسافران اخذ کنند.
وی یادآور شد: کسانی که از بلیت الکترونیک استفاده می‌کنند از تخفیف 20 درصدی هزینه کرایه بهره‌مند می‌شوند و در واقع به جای پرداخت 400 تومن کرایه نقدی برای هر مسیر تنها 315 تومان از این مبلغ را پرداخت می‌کنند.
کیانی با تاکید بر اینکه تجهیز و بهبود اتوبوس‌های موجود در ناوگان حمل و نقل عمومی به سبب ایجاد رفاه بیشتر برای مسافران درون شهری از جمله موارد حائز اهمیت و در دستور کار است، عنوان کرد: بودجه 2 میلیارد تومانی برای کولردار کردن اتوبوس‌هایی که فاقد کولر هستند، تخصیص داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار