مسی در بازی بارسلونا و ایبار با رکورد میشل به عنوان رکورد دار پاس گل در تاریخ لالیگا برابری کرد.
کد خبر: ۵۶۸۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 19 February 2018

به گزارش تابناک : مسی ۳۰ ساله همچنان رکوردهای بیشتری را می شکند. او در بازی بارسلونا و ایبار به رکورد ۱۴۷ پاس گل دست پیدا کرد. به همین بهانه ده رکوردی که مسی می تواند بشکند را با هم مرور می کنیم:

۱- تعداد بازی در بارسلونا
مسی در حال حاضر ۶۲۰ بازی برای بارسلونا انجام داده اما چهارمین بازیکن تاریخ این بازیکن از نظر تعداد بازی است. ژآوی با ۷۶۷ بازی و پویول دیگر در بارسا نیستند اما اینیستا با ۶۵۷ بازی همچنان هم تیمی اوست. مسی اگر سه، چهار سال دیگر در بارسلونا باشد می تواند این رکورد را بشکند.

۲- آقای گل بارسلونا در کوپا دل ری
مسی در حال حاضر ۴۷ گل در جام حذفی اسپانیا به ثمر رسانده است یعنی هجده گل کمتر از جوزپ سامی تیر که بین سالهای ۱۹۱۹ تا ۱۹۳۲ در ترکیب کاتالان ها حضور داشت. مسی در چهار فصل اخیر حداقل پنج گل در کوپا زده بود اما در این فصل سه گل زده است. به همین خاطر دستیابی به این رکورد غیرممکن به نظر نمی رسد..

۳- بازی ملی برای آرژانتین
مسی در حال حاضر آقای گل تاریخ تیم ملی آرژانتین است اما می تواند رکورد دار تعداد بازی شود. او ۱۲۳ بازی ملی دارد یعنی ۲۰ تا کمتر از خاویر زانتی اما نکته این جاست که ماسکرانو نیز با ۱۳۹ بازی ملی هنوز در تیم ملی آرژانتین بازی می کند هر چند که این بازیکن  به گفته خودش بعد از جام جهانی بازنشسته خواهد شد.

۴- آقای گل تاریخ آرژانتین در جام جهانی
مسی در ۱۳ بازی خود برای تیم ملی آرژانتین در جام جهانی پنج گل زده است. رکورد تاریخ آلبی سیلسته متعلق به باتیستوتا با ده گل است و مسی در مسابقات روسیه می تواند رکورد او را بشکند.

۵- آقای گل چمپیونزلیگ
در حال حاضر رونالدو با ۱۱۶ گل آقای گل تاریخ چمپیونزلیگ است و مسی با ۹۷ گل در تعقیب اوست. کار لئو برای رسیدن به ستاره رئال مادرید مشکل است.

۶- آقای گل شش لیگ معتبر
در حال حاضر رونالدو با ۳۸۳ گل (با احتساب گلهایش در لالیگا و لیگ برتر انگلیس) آقای گل شش لیگ معتبر است. مسی با ۳۶۹ گل در تعقیب اوست. البته لئو همه گلهایش را در بارسلونا و لالیگا به ثمر رسانده است.

۷- هت تریک های تاریخ لالیگا
مسی تا کنون در لالیگا ۲۸ هت تریک داشته است. رونالدو ستاره رئال مادرید تا کنون پنج هت تریک بیشتر از او در لیگ اسپانیا داشته است.

۸- روند گلزنی های پیاپی در لالیگا در بازیهای خانگی
مسی رکورد گلزنی های پیاپی در لالیگا (چه در خانه چه در خارج از خانه) را در اختیار دارد اما رکورد بازیهای خانگی متعلق به ماریانو مارتین بازیکن اسبق بارسلوناست که در سالهای ۱۹۴۲ و ۱۹۴۳ در هجده بازی پیاپی در بازیهای خانگی گلزنی کرد.

۹- تعداد حضور در فینال چمپیونزلیگ
مسی در سه فینال چمپیونزلیگ با بارسلونا حضور داشته است. او در سال ۲۰۰۶ نیز بخشی از لیست بارسلونا بود اما مقابل آرسنال بازی نکرد. اینیستا با چهار حضور در فینال چمپیونزلیگ در ترکیب بارسلونا رکورد دار است.

۱۰- تعداد حضور در ال کلاسیکو
مسی آقای گل تاریخ بازیهای بارسلونا و رئال مادرید است اما از نظر تعداد بازی از مانوئل سانچیس بازیکن اسبق رئال با ۴۳ بازی عقب است. مسی مثل راموس در ۳۷ ال کلاسیکو حضور داشته است.

 

 

 

منبع : اسپورت دانلود 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار