شهردار زرین شهر مطرح کرد
تابناک: شهردار زرین شهر گفت: پروژه شهرک حمل و نقل در مساحتی بالغ بر 100 هکتار از اراضی شهرداری زرین شهر و با حضور سرمایه‌گذار خصوصی اجرایی شد که متاسفانه با طولانی شدن زمان اجرای این پروژه انحرافات فراوانی در آن به وجود آمده است.
کد خبر: ۵۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰ 03 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، جواد جمالی در سخنرانی پیش از خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه زرین‌شهر اظهار کرد: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز 14 تیر برای نخستین بار، به‌عنوان «روز شهرداری و دهیاری» در تقویم رسمی کشور به ثبت رسید تا شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بتوانند عملکرد خود را در این روز به گوش مردم و مسئولین برسانند.

وی افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها وظایف مهمی را به عهد گرفته‌اند و در همین راستا در جایگاه ویژه‌ مدیریت شهری و روستایی برای سازمان‌دهی امور مختلف شهرها و روستاها قرار دارند تا با برنامه‌ریزی و اجرای اقدامات جدید، طراحی فضای شهرها و روستاها را مناسب با زندگی و کار مردم کنند.

شهردار زرین‌شهر با اشاره به عملکرد 20 ماهه گذشته این شهرداری تصریح کرد: با شروع فعالیت در شهرداری زرین‌شهر در مرحله اول اتمام پروژه‌های در دست اجرا در دستور کار قرار گرفت که در این میان می‌توان به پروژه اتمام فاز یک آب‌نمای خیابان امام، تکمیل ساختمان معاونت عمرانی شهرداری، اتمام لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی خیابان آیت‌الله مدیسه‌ای، تکمیل نگارخانه زرین‌شهر، تکمیل ورزشگاه تختی، تکمیل شهرک حمل ‌و نقل و تکمیل مجموعه پارک‌سوار اشاره کرد.

جمالی با اشاره به مشکلات و هزینه 30 میلیاردی مجموعه پارک‌سوار زرین‌شهر اضافه کرد: با شروع پروژه پارک‌سوار زرین‌شهر متأسفانه در مشاوره در مطالعات اولیه بسیاری از مسائل را کارشناسی نکرده و به‌نوعی در کارشناس‌ها غلو شده بود اما با توجه به اینکه در این پروژه بالغ‌بر 5 میلیارد تومان از سرمایه شهر هزینه شده بود به پایان رساندن این پروژه را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: پروژه پارک‌سوار زرین‌شهر در زمینی به مساحت 5/5 هکتار اجرایی شده که در مدت گذشته بالغ‌بر 17 میلیارد تومان برای اتمام این پروژه هزینه شده و به‌زودی شاهد اتمام فاز یک این پروژه هستیم هرچند شهرداری برای اتمام این پروژه با مشکلات فراوان مالی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

شهردار زرین‌شهر عنوان کرد: پروژه شهرک حمل‌ونقل زرین‌شهر در راستای سازمان‌دهی شرکت‌های حمل‌ونقل کالای منطقه زرین‌شهر و اصفهان در مساحتی بالغ‌بر 100 هکتار از اراضی شهرداری زرین‌شهر و با سرمایه‌گذار بخش خصوص اجرایی شد که متأسفانه با طولانی شدن زمان اجرای این پروژه انحرافات فراوانی در آن به وجود آمد بود.

جمالی بیان کرد: طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاران این پروژه در موقعیت‌های مختلف به وجود آمده تنها به نفع خود استفاده کرده‌‌اند و در اراضی شهرک که توسط شهرداری زرین‌شهر تأمین‌شده 50 قطعه باربری تعریف ‌شده که 35 قطعه در اختیار سرمایه‌گذار قرار گرفته و 15 قطعه در اختیار شهرداری زرین‌شهر است.

وی متذکر شد: این اتفاق در حالی رخ‌ داده که پول پرداختی آن‌ها برای زمین و هزینه‌های خدماتی 3 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده و شهرداری به‌ غیر از تهیه زمین بالغ‌بر 30 میلیارد تومان تعهد و پرداختی داشته است که این مسئله جای تعجب فراوان دارد.

شهردار زرین‌شهر با اشاره به اینکه در این پروژه که از اموال عمومی مردم زرین‌شهر به‌حساب می‌آید افزود: با بررسی‌های انجام‌ شده و تعامل با شورای اسلامی شهر، کارشناس حقوقی وارد عمل شد و تمامی پرونده‌ها و قراردادها مورد بررسی قرار گرفت که در پایان مشخص شد این پروژه تنها برای شهرداری موجب ضرر بوده و در نهایت کار به کارشناسی اقتصادی رسید.

جمالی تصریح کرد: در کارشناسی اقتصادی به این نتیجه رسیدم که با هزینه پرداختی سرمایه‌گذار تنها 5/6 قطعه زمین به آن‌ها واگذار می‌شود و برای واگذاری 35 قطعه زمین باید 38 میلیارد و 300 میلیون تومان به‌حساب شهرداری واریز کنند.

وی متذکر شد: پیگیری‌های انجام‌شده باعث شد آقایان به حاشیه‌سازی روی بیاورند تا مجموعه شهرداری و من را زیر سؤال ببرند که بحمدالله تمامی حاشیه‌سازی‌ها با شکست مواجه شد و شهرداری زرین‌شهر با طرح شکایت حقوقی به دنبال وصول مطالبات شهرداری برخاسته است.

شهردار زرین‌شهر با اشاره به طرح عمرانی جدید شهرداری اظهار کرد: با توجه به وضعیت موجود اقتصادی نزدیک به دو ماه است که ارزش‌افزوده‌ای به شهرداری زرین‌شهر پرداخت ‌نشده اما با این ‌حال از جمله طرح‌های در دست اقدام شهرداری می‌توان به احداث پارک کوهستان با مساحت 110 هکتار اشاره کرد که با هدف ایجاد منطقه گردشگری و همچنین با توجه به آلودگی شهر ایجاد فضای سبز و کاهش آلایندگی اجرایی شد که در این طرح ساخت هتل و شهربازی نیز در نظر گرفته‌ شده است.

وی ادامه داد: احداث کمربندی شمال غرب و شمال شرق زرین‌شهر، احداث پارک بانوان به مساحت 3 هکتار، احداث میدان پردیس به مساحت 2 هکتار، احداث میدان مهرآباد، ادامه ساخت خیابان شیخ بهایی، ادامه ساخت خیابان امام رضا (ع)، توسعه پارک ساحلی زرین‌شهر، اجرای فاز دوم آب‌نمای خیابان امام، احداث پارکینگ در سطح شهر و... از پروژه‌های جدید شهرداری زرین‌شهر به‌حساب می‌آیند.

جمالی متذکر شد: با توجه به خواسته مکرر خانواده شهدا و مردم زرین‌شهر مسقف کردن گلستان شهدای زرین‌شهر که دغدغه مردم به‌حساب می‌آید در دستور کار شهرداری قرار گرفت و با توجه به اینکه در این مکان مقدس مراسم مذهبی برگزار می‌شود طرحی در نظر گرفته‌ شده که در شأن مقام شهدا و مراسم مذهبی باشد که طراحی مسقف شدن گلستان شهدا به‌صورت سازه فلزی و به شکل خیمه اجرایی می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :