اولین کارگاه آشنایی با مبانی فعالیت حوزه علمیه در حوزه بین الملل در حوزه علمیه یزد برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ 07 February 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ مسئول دبيرخانه بين‌المللي يزد حسينيه ايران با اشاره به افزايش آمار سفر گردشگران خارجي به استان يزد گفت: حوزه‌هاي علميه بايد براي جذب ‌گردشگران خارجي به اسلام، برنامه و توليد محتوا داشته باشند.

سيدحسن حسيني با اشاره به ظرفيت عظيم حضور گردشگران خارجي در شهر يزد اظهار داشت: با توجه به ثبت جهاني شهر يزد، نياز است كه حوزه هاي علميه نسبت به توليد محتواي مناسب در مورد زيبايي هاي تشيع به گردشگران برنامه ريزي كنند.

وي بيان كرد: آنچه امروز مورد نياز است، توليد محتواي مناسب همراه با كار هنري جذاب و غيرمستقيم از زيبايي‌هاي اسلام براي جذب گردشگران است.

حسيني خاطرنشان كرد: كار در حوزه معرفي اسلام به گردشگران از ظرافت خاصي برخوردار است كه بايد تمام جوانب آن در نظر گرفته شود.

وي افزود: محورهاي جديدي از گردشگري مذهبي همچون بازديد از مساجد، بقاع متبركه و حسينيه هاي قديمي بايد معرفي و تعريف شود تا از ظرفيت گردشگري مذهبي بيش از پيش بهره برداري شود.

مسئول دبيرخانه بين المللي يزد حسينيه ايران تصريح كرد: اينكه تلاش كنيم گردشگران را از سراسر جهان به ايران جذب كنيم، كار فرهنگي عظيمي است زيرا بسياري از آنها وقتي به ايران مي آيند، نظرشان راجع به ايران، اسلام و تشيع تغيير مي كند.

اين همايش به مدت دو روز با حضور بيش از 30نفر از طلاب و روحانيون مسلط به زبان‌هاي مختلف دنيا با مشاركت معاونت بين الملل حوزه علميه يزد، دبيرخانه بين المللي يزد حسينيه ايران و موسسه زبان و فرهنگ ملل برگزار شد.

در اين همايش اساتيدي از حوزه علميه قم و فعالان در عرصه بين الملل به ارائه راهكارهاي خود پرداختند.

 

 

//خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار