آیت‌الله سبحانی:
مرجع تقلید شیعیان گفت: گاهی در مسئولان دیده می‌شود که برخی از آن‌ها از نظر زندگی حقوقشان بالا است باید مسئولان در حداقل زندگی باشند و اگر قناعت کنند بیشتر مشکلات اقتصادی کشور برطرف می‌شود.
کد خبر: ۵۶۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 07 February 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در جلسه درس خارج اصول خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) اظهار داشت: بر اساس این حدیث حضرت می‌فرمایند که "من در زندگی خواستم بی‌نیاز از مردم بشوم، دیدم یک‌راه دارد، اینکه به مقداری که دارم استفاده کنم و آنچه را که ندارم از آن چشم بپوشم".

وی افزود: گاهی اوقات برخی می‌آیند و از نارسایی‌های زندگی شکایت می‌کنند که هزینه‌های زندگی بالا است، اما ما باید بدانیم که زندگی ما باید یک زندگی روحانی و زاهدانه باشد، مسئولان مملکت زندگی‌شان باید حداقل دیگران باشد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه طلاب مسئولیت هدایت مردم را بر عهده‌ دارند خاطرنشان کرد: طلاب باید به مقدار کم در زندگی خود قناعت کنند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه طلاب باید نگاه به مادون داشته باشند و نه نگاه به مافوق ابراز کرد: از نظر لباس، زندگی و مسافرت اگر انسان مقاومت کند هم روحش شاد است و هم خدا را شاد کرده است.

وی بیان کرد: گاهی در مسئولان دیده می‌شود که از نظر زندگی حقوقشان بالا است باید مسئولان در حداقل زندگی باشند و اگر قناعت کنند بیشتر مشکلات اقتصادی کشور برطرف می‌شود، باید تقاضا را با توان مقایسه کنیم و بعد دنبال تقاضا باشیم بنابراین اقتصاد مقاومتی همین است که افراد زندگی‌شان در حد توانشان باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار