رئیس ستاد دومین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم خبر داد
رئیس ستاد دومین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم گفت: این یادواره روز جمعه 13 بهمن ماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۰۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱ 01 February 2018

به گزارش تابناک قم،رستمعلی رفیعی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم استان قم اظهار کرد: زمان برگزاری این یادواره با عنوان مجاوران کریمه مدافعان عقیله با ایام فاطمیه اول مقارن است، نخستین مدافع حریم ولایت، حضرت زهرا(س) بود و این بانوی بزرگوار با تمام وجود خود از امام زمان خویش دفاع کرد.

وی ادامه داد: بیشتر شهدای مدافع حرم در سن جوانی پا به این عرصه گذاشتند و تعدادی از این شهدا مفقود الاثر هستند و تعدادی شهید مدافع حرم مفقود الاثر در استان قم داریم و این شهدا همچون حضرت زهرا(س) قبری ندارند.

رئیس ستاد دومین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم افزود: سالیان زیادی علمای جهان اسلام به دنبال اثبات وجود ظرفیت ایجاد وحدت بین مسلمانان بودند، شهدای مدافع حرم داشته‌های علما را در این زمینه در صحنه کردند و این شهدا جان خودشان را در این عرصه تقدیم اسلام کردند.

رفیعی با اشاره به شهدای مدافع حرم استان قم اظهار کرد: بیش از 500 نفر از این شهدا یا مدفنشان در شهر قم است یا والدین و بستگان آن‌ها در این شهر زندگی می‌کنند، شهدای مدافع حرم استان قم از ملیت‌های مختلف ایرانی، افغانستانی، پاکستانی و عراقی هستند. 

وی با بیان اینکه مجموعه ای به مدت سه ماه برای برگزاری یادواره این شهدا در استان قم تلاش کردند ادامه داد: همزمان با دهه فجر در بیش از 20 مدرسه یادواره شهدای مدافع حرم برگزار خواهد شد، همچنین به دنبال برگزاری تریبون آزاد در سه دانشگاه استان قم در این دهه هستیم و کارشناسان مربوطه به سوالات دانشجویان در خصوص شهدای مدافع حرم پاسخ می‌دهند.

رئیس ستاد دومین یادواره شهدای مدافع حرم استان قم افزود: نمایشگاه انقلاب فاطمی در بلوار پیامبر اعظم(ص) از 13 بهمن ماه تا پایان بهمن ماه برپا است، این نمایشگاه روایتی از مبارزات حضرت زهرا(س)، مبارزات مردم در انقلاب اسلامی ایران و مبارزات شهدای مدافع حرم است.

رفیعی با اشاره به یادواره شهدای مدافع حرم استان قم اظهار کرد: امسال شیوه برگزاری این یادواره با یادواره سال گذشته متفاوت است. سخنران یادواره امسال امیر پوردستان فرمانده سابق نیروی زمینی و رئیس فعلی مرکز مطالعات ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: گروه سرود شهدای مدافع حرم با اعضایی از ملیت‌های مختلف در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم استان قم اجرا می‌کند، همچنین شاهد مداحی محمد جواد احمدی و همخوانی رزمندگان مدافع حرم در این مراسم خواهیم بود.

جانشین فرمانده لشکر عملیاتی 17 علی بن ‌ابیطالب(ع) در پایان خاطرنشان کرد: دومین یادواره شهدای مدافع حرم استان روز جمعه 13 بهمن ماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه از اقشار مختلف مردم استان قم برای شرکت در این یادواره دعوت شده است، گفت: روال برگزاری یادواره امسال شهدای مدافع حرم استان قم با روال سنتی یادواره‌های شهدا متفاوت خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار