رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون 120 میلیارد تومان در قالب طرح رونق تولید به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد.
کد خبر: ۵۵۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹ 28 January 2018

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با اشاره به وضعیت اجرای طرح رونق تولید در استان اظهار کرد: در قالب این طرح تاکنون 120 میلیارد تومان تسهیلات 64 واحد تولیدی در استان قم پرداخت شد.

وی ادامه داد: واحدهای تولیدی باید برای دریافت تسهیلات طرح رونق تولیدی تعهد بدهند که 10 درصد اشتغال و تولید واحدهای خودشان را افزایش بدهند، به همین دلیل تولیدکنندگان رغبت کمتری به گرفتن این تسهیلات دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در زمینه پرداخت تسهیلات سرمایه ثابت و نوسازی به واحدهای تولیدی، باید بانک‌های استان قم همکاری بیشتری داشته باشند، بانک‌ها بیشتر به پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش علاقه دارند.

سیجانی با اشاره به ضرورت تسریع در پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید در استان قم اظهار کرد: نمایندگان خودمان را به بانک‌های استان معرفی کردیم تا تسریع بیشتری در پرداخت تسهیلات این طرح صورت بگیرد.

وی ادامه داد: ثبت نام برای بخش گردشگری در سامانه بهین یاب ادامه دارد که این طرح‌ها به هشت بانک استان قم معرفی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به صورت مستمر هر هفته روزهای یکشنبه با حضور استاندار قم یا معاونین و نیز مدیران کل استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح رونق تولید در استان قم در بخش سرمایه در گردش عملکرد خوبی داشته است، اما باید در بخش‌های دیگر این طرح نیز تحرک بیشتری صورت بگیرد.

سیجانی، تعیین تکلیف پرونده‌های طرح رونق تولید در استان قم را ضروری دانست و تصریح کرد: باید بانک‌های استان این پرونده‌ها را ظرف یک ماه تعیین تکلیف کنند، یا تسهیلات را بپرداز‌ند یا این که علت عدم پرداخت را به کمیته رونق تولید استان قم اطلاع بدهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کمیته ای در دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم برای ساماندهی واحدهای تولیدی راکد که در تملیک بانک‌ها هستند، تشکیل شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار