تخلف پرسپولیس در بحث قرارداد طارمی مشمول ماده ۷۴ قانون انضباطی فدراسیون فوتبال است.
کد خبر: ۵۵۶۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۳ 25 January 2018

باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهارات طارمی درباره تخلف باشگاه پرسپولیس در ثبت قرارداد این بازیکن باعث شد که برخی از تیم ها از جمله استقلال و تراکتورسازی مدعی شوند که بازی های پرسپولیس باید 3 بر صفر اعلام شود و جام قهرمانی هم از این تیم گرفته شود.

به نظر می رسد مسئولان 2 تیم استقلال و تراکتورسازی بند 3 ماده 74 را نخواندند که خیلی زود حکم به باز پس گیری جام قهرمانی از پرسپولیس را دادند.

در آئین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال در بند 3 ماده 74 آمده است" با اثبات جعلی بودن مدارک در صورتی که جعل و تحریف قبل از انتقال به باشگاه و اطلاع نداشتن باشگاه باشد ، فقط فرد ذینفع مقصر بوده و در نتیجه مسابقه تغییری حاصل نمی شود؛ اما فرد خاطی حداقل 6 مسابقه و حداکثر 3 ماه از همراهی تیم محروم و تا یکصد میلیون ریال جریمه نقدی می شود."

بر این اساس فیفا باشگاه پرسپولیس را به علت تحریک طارمی در ترک باشگاه ترکیه ای از 2 پنجره نقل و انتقالاتی محروم کرد و مهاجم سابق پرسپولیس هم با 4 ماه محرومیت مواجه شد.

به هر حال فیفا تشخیص نداده است که مسئولان پرسولیس تخلف و جعل در ثبت قرارداد طارمی مرتکب شدند.
حضور طارمی در پرسپولیس غیر مجاز نیست

آرش شکر ریز کارشناس حقوقی فوتبال درباره این مطلب گفت: مهدی طارمی در مهلت قانونی نقل و انتقالات به پرسپولیس انتقال یافت و برای باشگاه ریزه اسپور هم کارت بازی اش از سوی فدراسیون فوتبال کشورمان صادر نشده بود. براین اساس انتقال طارمی به پرسپولیس قانونی بوده است.

او ادامه داد: قرارداد طارمی در سازمان لیگ برتر فوتبال در مهلت قانونی ثبت شده است و باشگاه ریزه اسپور ترکیه بعد از آن با طارمی قرارداد منعقد کرد. براین اساس حضور طارمی در پرسپولیس غیر مجاز نبود.

کارشناس حقوقی فوتبال بیان کرد: بازیکن غیر مجاز به بازیکنی می گویند که با 3 تیم قرارداد ببندد و یا خارج از پنجره نقل و انتقالاتی به یک تیم ببندد. اگر هم باشگاه پرسپولیس تخلف کرده باشد و از طارمی به صورت غیر مجاز استفاده کرده باشد، حریفان این تیم می توانند 2 ساعت بعد از بازی اعتراض کنند و بازیشان با پرسپولیس سه بر صفر شود.

به هر حال طبق قانون بازی های پرسپولیس 3 بر صفر به نفع حریفانش صادر نمی شود چرا که این باشگاه به صورت غیر مجاز از این بازیکن استفاده نکرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار