مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 664 درخواست از سوی متقاضیان، به بخش پنجره واحد سرمایه‌گذاری ارسال شد.
کد خبر: ۵۵۶۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴ 24 January 2018

به گزارش تابناک : حسین نگهدار اظهار کرد: در دو هفته اخیر ۲۹ مورد مجوز واحد تولیدی مرتبط با فعالیت‌های بخش کشاورزی صادر و تمدید شد.

وی ادامه داد: علاوه بر رسیدگی به پرونده‌های در دست اقدام و صدور مجوز، ثبت درخواست‌ها از ۱۶دی ماه لغایت ۲۸دی ماه ، ۸۷ مورد در دبیرخانه پنجره واحد ثبت شد.

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۰ مورد مجوز شامل پروانه بهره‌برداری، پروانه تاسیس، تمدید، توسعه در بخش کشاورزی صادر شد.

این مسؤول اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ۶۶۴ درخواست از سوی متقاضیان، به بخش پنجره واحد سرمایه‌گذاری ارسال شد .

وی اظهار کرد: ۲۵۴مورد بازدید مشترک و هم‌زمان از واحدهای تولیدی متقاضی برای صدور مجوز در سطح استان انجام شد، که از این تعداد بازدیدها ۲۰۷ مورد با مشارکت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ساری، ۲۵۰ مورد اداره کل حفاظت محیط زیست و ۹۶ مورد با اداره کل دامپزشکی انجام شد.

نگهدار خاطرنشان کرد: ۹ماهه امسال ۱۴۶ هزار تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش ۲۴۰ میلیون دلار از گمرکات استان به بازارهای هدف صادر شد.

وی ادامه داد: صادرات محصولات کشاورزی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۶٫۸ درصد و از لحاظ ارزشی ۶٫۸۵ درصد رشد داشته است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: فرآورده های لبنی با بالاترین سطح نسبت مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزشی معادل ۹٫۸ درصد رشد داشته و از ۱۷۹میلیون دلار به ۱۹۵میلیون دلار رسیده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: صادرات سایر محصولات کشاورزی نیز با رشدی معادل ۹۸٫۱۷ درصد از لحاظ وزنی به ۲۱۶۶۴ تن به ارزش ۲۹۷ میلیون دلار و گل و گیاه با رشدی معادل ۲۲٫۷۵ درصد از لحاظ وزنی به ۹۱۲تن به ارزش ۲۷۳۴هزار دلاررسیده است و جایگاه مازندران را از نظر کمی و کیفی به جایگاه ویژه ای در تنوع تولید و صادرات محصولات کشاورزی در کشور رسانده است.

نگهدار کشورهای ترکمنستان ، قزاقستان ، آذربایجان، افغانستان ، عراق و فدراسیون روسیه را از مهم ترین کشورهای هدف صارداتی محصولات کشاورزی مازندران اعلام کرد.

 

 

منبع : مازندرانه

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار