معاون شهردار مشهد گفت: در سال گذشته ما از ناحیه تابلوهای تبلیغاتی ۱۱ میلیارد تومان درآمد داشتیم که از این میزان ۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان آن را به حوزه فرهنگی واگذار کرده‌ایم.
کد خبر: ۵۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱ 30 June 2015
محمد کمال سرویها، نایب رئیس شورای شهر مشهد در هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به وجود متخصصان بسیار در زمینه زیباسازی شهری اظهار داشت: ما متخصصان و جوانان با استعدادی داریم که می‌توانند از تابلوهای تبلیغاتی شهری در جهت اقدامات فرهنگی نهایت بهره را ببرند.

خلیل الله کاظمی، معاون شهردار مشهد نیز در ادامه این جلسه با اشاره به درآمدهای تابلوهای تبلیغاتی برای شهرداری خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود 80 درصد از درآمدهای ناشی از اجاره تابلوهای تبلیغاتی به معاونت فرهنگی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی اختصاص داده می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در قرارداد فعلی با بخش خصوصی 10 درصد از تابلوهای تبلیغاتی در اختیار شهرداری و 90 درصد دیگر آن در اختیار بخش خصوصی قرار دارد لذا اگر قرار باشد تا شهرداری سهم خود را به 50 درصد برساند قطعا به میزان 80 درصدی درآمدی بخش فرهنگی ضربه وارد می شود.

وی یادآور شد: اگر میزان استفاده شهرداری از تابلوهای تبلیغاتی در سال گذشته را مورد بررسی قرار دهیم خواهیم دید که همین 10 درصد هم در سال گذشته مورد استفاده کامل قرار نگرفته است.

کاظمی افزود: در سال گذشته ما از قبل تابلوهای تبلیغاتی 11 میلیارد تومان درآمد داشتیم که از این میزان 8 میلیارد و 900 میلیون تومان آن را به حوزه فرهنگی واگذار کرده‌ایم.

نخعی راد، دیگر عضو شورای شهر مشهد نیز در این زمینه اظهار داشت: بنده با افزایش سهم شهرداری از تابلوهای تبلیغاتی شهر مخالف نیستم بلکه باید دید آیا معاونت فرهنگی شهرداری مشهد می‌تواند این 50 درصد از تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر را پوشش دهد؟

عضو شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در سال جاری از محل درآمد تابلوهای تبلیغاتی برای بخش فرهنگی هزینه‌هایی تعریف شده بنابراین در صورت کاهش تابلوهای تبلیغاتی ما باید شاهد ضربه خوردن به بخش فرهنگی شهر مشهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار