کد خبر: ۵۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۷ 30 June 2015
استاندار تهران گفت: در مجموع 25 درصد مدارس شهر و استان تهران نیاز به بازسازی دارد.

سید حسین هاشمی در مراسم افطار مجمع خیرین مدرسه ساز در تهران با اشاره به اینکه پایتخت در بخش فضاهای آموزشی به نسبت جمعیت آن محرومترین استان کشور است افزود: در مجموع 25 درصد مدارس شهر و استان تهران یا باید تخریب و از نو ساخته شوند یا اینکه نیاز جدی به بازسازی دارند.

استاندار تهران افزود: شهرستان هایی در استان تهران با جمعیتی بیش از 300 تا 400 هزار دانش آموز وجود دارند که مدارس آن به صورت سه شیفتی دایر است.

هاشمی گفت: با حمایت مالی و پشتکار جدی اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز بخشی از مشکلات احداث مراکز آموزشی رفع شده است به طوری که در مواردی منابع مالی این مجمع برای احداث مدارس از منابع مالی دولت پیشی می گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسکن مهر در تهران اشاره کرد و افزود: حدود 20 تا 25 درصد مسکن مهر در تهران ساخته شده و متأسفانه بیشتر این طرح ها فاقد مراکز خدماتی مدرسه، کلانتری، بهداشتی و درمانی است.

هاشمی گفت: برای احداث مدارس مسکن مهر در استان تهران بیش از 700 میلیارد تومان نیاز است که البته این مبلغ را دولت نمی تواند فراهم کند از این رو از اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز درخواست همکاری داریم.

حافظی مدیر مجمع خیرین مدرسه ساز نیز هدف اصلی فعالیت های اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز را کمک به احداث و اداره مناسب فضاهای آموزشی و مدارس در سراسر کشور عنوان کرد و گفت: امروز تفاهمنامه ای بین مجمع و وزیر آموزش و پرورش با هدف راه اندازی صندوقی برای مساعدت به احداث مدارس در تهران و استان ها به امضا رسید.

این خیر پیشکسوت مدرسه ساز افزود: مسئولیت و مدیریت این صندوق با مجمع است و اعضای مجمع و هیئت مدیره آمادگی دارند تا پس از راه اندازی این صندوق ها در سراسر کشور و حذف بروکراسی های اداری هر چه بیشتر در عرصه مدرسه سازی و کمک به فضاها و عوامل آموزشی اقدام کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار