رفته رفته شهرک های غرب شیراز از تراکم جمعیتی بالایی بر خوردار می شوند.و مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز این را یکی از دلایل عمده نیاز به خط متروی پل معالی آباد تا شهرک گلستان می داند که شورای شهر شیراز ضمن مخالفت با این طرح تا قبل از به اتمام رسیدن فاز اول خط مترو،ابراز داشت: به دلیل اینکه امکان صدور موافقت‌نامه کشوری برای اجرای بیش از دو خط قطاری شهری نیست پیشنهاد اجرای فاز سوم مطرح شده است.
کد خبر: ۵۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵ 29 June 2015
تابناک فارس:رفته رفته شهرک های غرب شیراز از تراکم جمعیتی بالایی بر خوردار می شوند و مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز این را یکی از دلایل عمده نیاز به خط متروی پل معالی آباد تا شهرک گلستان می داند که شورای شهر شیراز ضمن مخالفت با این طرح تا قبل از به اتمام رسیدن فاز اول خط مترو،ابراز داشت: به دلیل اینکه امکان صدور موافقت‌نامه کشوری برای اجرای بیش از دو خط قطاری شهری نیست پیشنهاد اجرای فاز سوم مطرح شده است.

این سریال ساخت مترو در شیراز سالهاست که ادامه دارد و به این زودی ها به پایان نخواهد رسید.بیش از 13 سال از شروع ساخت مترو در شیراز می گذرد و پس از این همه سال تنها 10 کیلومتر از خط یک و آن هم برای چند ساعت در روز به بهره برداری رسیده است.

یکی از اهداف ساخت مترو،کاهش استفاده از وسایل نقلیه و کم شدن حجم ترافیک بوده.اما طولانی شدن این پروژه در شیراز خود به یکی از عوامل ترافیک تبدیل شده است.

حال که شهرداری و سازمان قطار شهری به دنبال ساخت خط یا فاز دیگری از مترو هستند،بهتر نیست که به تکمیل خطوط قبل بپردازند و بیش از پیش شرایط رفت و آمد را بر مردم سخت نکنند؟

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز عصر امروز در بررسی دستور جلسه شورای شهر اظهار داشت: به دلیل اینکه امکان صدور موافقت‌نامه کشوری برای اجرای بیش از دو خط قطاری شهری نیست پیشنهاد اجرای فاز سوم مطرح شده است.

احمدرضا نقیب‌زاده بیان کرد: در این راستا اجرای فاز سوم خط یک قطار شهری شیراز از پل معالی‌آباد تا شهرک گلستان در قالب خط یک به تصویب کمیسیون حمل و نقل رسید.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز نیز با اشاره به توسعه خط یک قطار شهری در فاز سوم اظهار داشت: تراکم جمعیتی شیراز به سمت شمال غرب و شهرک‌هایی است که در این منطقه ایجاد شده و به همین منظور ساخت قطارشهری را مضاعف می‌کند.

اسدالله حاجی زمانی با اشاره به اینکه قطار شهری شیراز مجوز اجرای همزمان دو خط قطار شهری را بیشتر ندارد خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت توسعه غربی برای مترو پیشنهاد ما این بود که این طرح با تامین منابع اعتباری دنبال شود.

وی با بیان اینکه مسیر فاز سوم خط از پل بصیرت تا شهرک گلستان به طول 11.7 کیلومتر و ادامه آن به شهر صدرا است تصریح کرد: بیشتر مسیر به صورت روباز است و هزینه کمتری نسبت به تونل مترویی دارد.

شهردار شیراز نیز اظهار داشت: برای اجرای فاز سوم از خط یک تنها با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مکاتبه شده اما هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

علیرضا پاک‌فطرت افزود: شورای اسلامی شهر تنها با موافقت خود می‌تواند در گرفتن مصوبه اجرای فاز سوم از خط یک قطار شهری شیراز موثر باشد.

وی گفت:در صورت اینکه اجرای این طرح نیز به تصویب برسد اولویت با اجرای فاز دوم از خط یک متروی شیراز و تکمیل نهایی آن است.

در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به عدم تکمیل خط یک متروی شیراز با اجرای فاز سوم از خط یک مترو مخالفت کردند.


برچسب ها: مترو ، شیراز ، شهرداری ، شورا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
واقعا لازم است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار