کد خبر: ۵۴۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴ 29 June 2015
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان البرز از آغاز طرح خرید تصمینی گوشت مرغ از مرغداران این استان خبرداد.
مجتبی تقی زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به پایین آمدن قیمت گوشت مرغ در بازار مصرف نسبت به قیمت تمام شده آن برای تولید کننده، افزود: در شرایطی که قیمت یک محصول استراتژیک (گوشت مرغ) به زیر قیمت تمام شده برای تولید کننده برسد، دولت اقدام به ورود جهت خرید مازاد تولید می کند.

وی اظهار داشت: اکنون سازمان جهاد کشاورزی استان البرز آمادگی دارد مرغ تولیدی واحدهای پرورشی را با حدود وزنی مشخص در قالب تهاتر با نهاده خریداری کند.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان البرز گفت: در اجرای این طرح مرغ زیر وزن یکهزار و 500 گرمی (وزن لاشه) را با قیمت هر کیلوگرم 66 هزار و 500 ریال و مرغ با وزن لاشه بین یکهزار و 500 گرم تا یکهزار و 800 گرم را با قیمت هر کیلوگرم 65 هزار ریال به صورت منجمد کارتنی خریداری می کند.

وی اظهار داشت: واحدهای تولیدی که براساس سن واجد شرایط فوق الذکر هستند،می توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان ها و نمایندگی شرکت پشتیبانی امور دام استان البرز نسبت به انعقاد قرارداد خرید تضمینی گوشت مرغ اقدام کنند.

تقی زاده در پایان گفت: در سال گذشته در این استان 34 هزار و 800 تن گوشت مرغ تولید شد که حدود 65 درصد نیاز بازار را تامین کرده و 35 درصد مابقی نیاز استان از دیگر استان های تامین می شود.

در استان البرز 198 واحد تولیدی و پرورش مرغ گوشتی به ظرفیت 4.7 میلیون قطعه در هر دوره وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار