مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قم با بیان اینکه در قم موتورسوارها هرجور که می خواهند در سطح شهر تردد دارند و اصولا امنیت در خیابان ها را زیر سوال برده اند، گفت: در قالب طرح "شهر خوب شهروند خوب" پیام های ترافیکی در قالب نمایش به راکبان موتورسیکلت ارائه می شود.
کد خبر: ۵۴۹۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۳ 08 January 2018

 

به گزارش تابناک قم، مجید رفیعی در دیدار دست اندرکاران جشنواره "شهر خوب، شهروند خوب" با آیت الله علوی گرگانی عنوان کرد: این طرح فعالیت مشترک سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و پلیس راهنمایی رانندگی با محوریت موضوعات ترافیکی است.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قم افزود: از دغدغه های مسئولان استان تعداد تصادفات و آمار فوتی ها و مجروحین تصادفات شهری است؛ در این بین مسائل موتورسیکلت سوارها از جمله عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، عدم رعایت حقوقو عابرین پیاده و ... دغدغه اصلی مسئولان این حوزه می باشد.

وی ادامه داد: در قم موتورسوارها هرجور که می خواهند در سطح شهر تردد دارند و اصولا امنیت در خیابان ها را زیر سوال برده اند؛ لذا برآن شدیم که با زبان هنر و غیرمستقیم در قالب جشنواره ای نمایشی برخی مسائلی را که لازم است راکبان موتور یا خودرو توجه داشته باشند، منتقل کرده و تذکراتی داشته باشیم.

رفیعی با بیان اینکه این جشنواره نمایشی از 5دی ماه در سطح خیابان های قم آغاز شده است و تا 5 بهمن ادامه دارد، گفت: این حرکت با شعار "از خودمان شروع کنیم" برگرفته از آموزه های اسلامی در جریان است؛ از آنجا که ارائه پیام ها در قالب نمایش های کوتاه خیابانی می باشد با استقبال شهروندان مواجه شده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی جز با استمرار به تیجه نخواهد رسید، اظهار داشت: امیدواریم با استمرار این حرکت و اینگونه آموزش ها بتوانیم به سمت شهری مطلوب در حوزه رانندگی دست پیدا کنیم.

مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قم با بیان اینکه محوریت پیام ها در این طرح با ترویج استفاده از کلاه کاسکت است، افزود: حضور شخصیت های نمایشی در سطح شهر علاوه بر کارکرد پیام رسانی و آموزشی، فضایی با نشاط را در شهر ایجاد کرده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار