رئیس اتحادیه مرغ و ماهی‌فروشان کرمانشاه گفت: وانت‌بارهایی که گوشه خیابان ماهی عرضه می‌کنند به معضلی برای اتحادیه ما تبدیل شده و به بازار مغازه‌داران لطمه می‌زنند.
کد خبر: ۵۴۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵ 03 January 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،الهیار حیدری ، اظهار کرد: چند سال است که شاهد فعالیت وانت‌های ماهی‌فروشی در گوشه و کنار شهر هستیم که عمدتا هم در فصل سرما و زمستان که ماهی دیرتر فاسد می‌شود، کار می‌کنند.

وی محل فعالیت این وانت‌ها را نیز عمدتا در شهرک پردیس، میدان طالقانی، آریاشهر، تعاون، الهیه و ... اعلام کرد.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی‌فروشان کرمانشاه با اشاره به تاثیر فعالیت این واحدها بر بازار مغازه‌داران، افزود: این افراد با وانت 10 میلیونی در کنار مغازه‌داری که فقط 500 میلیون تومان پول مغازه‌اش است و هزینه‌های آب، برق، مالیات و ... هم می‌پردازد کار می‌کنند و هیچ هزینه و مالیاتی هم نمی‌پردازند.

حیدری معتقد است، فعالیت این وانتی ها علاوه بر ضرری که به مغازه‌داران وارد می‌کند، سلامت مردم را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی عمده ماهی که توسط این وانت‌ها عرضه می‌شود را ماهی استخرهای پرورش ماهی داخل استان و یا جنوب کشور دانست که به اسم ماهی دریا به مردم فروخته می‌شود.

حیدری افزود: ماهی دریا کمتر از کیلویی 20 هزار تومان در بازار وجود ندارد.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان کرمانشاه تصریح کرد: امکان نظارت بهداشتی بر ماهی این وانت‌ها نیز وجود ندارد و ممکن است ماهی آنها آلودگی و بیماری داشته باشد که از روی ظاهرش قابل تشخیص نیست.

وی افزود: افرادی که با وانت ماهی می‌فروشند حتی سلامت فردی‌شان مورد تایید نیست، به علاوه در خودرو آنها هیچ تجهیزاتی از جمله یخچال برای سالم نگه داشتن ماهی وجود ندارد.

حیدری با بیان اینکه در مغازه‌ها ترازو به صورت مستمر توسط اداره استاندارد بررسی می‌شود، یادآوری کرد: ترازوی این وانت‌بارها بازرسی نمی‌شود و امکان کم فروشی هم وجود دارد.

وی مسئولیت اصلی برخورد با این وانت‌بارها را با مرکز بهداشت، اداره کل دامپزشکی و سایر بخش‌ها از جمله اجرائیات شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: بارها اعتراض خود را درباره فعالیت این افراد و آسیبی که به مغازه‌داران می‌رسانند، اعلام کرده‌ایم.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی فروشان کرمانشاه به نقش مهم مردم در این باره هم اشاره داشت و ادامه داد: اگر مردم از این افراد خرید نکنند، آنها هم دیگر فعالیتی نخواهند داشت.

حیدری بیان کرد: مردم در شرایطی از وانت‌بارها ماهی می‌خرند که گاهی ماهی که توسط آنها عرضه می‌شود از ماهی مغازه‌ها هم گرانتر است.

وی در پایان از فعالیت حدود 30 تا 40 واحد صنفی عرضه ماهی در کرمانشاه یاد کرد که حدود نیمی از آنها صرفا ماهی و مابقی مرغ و ماهی عرضه می‌کنند.

 

ا

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار