رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان;
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون بالغ‌بر ۷ میلیون تن گچ در این استان تولید شده است.
کد خبر: ۵۴۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲ 01 January 2018

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان در جلسه بررسی مشکلات صنعت گچ در استان سمنان گفت : تشکیل میز تخصصی گچ استان سمنان در دستور کار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان است چراکه این مهم می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات را در این حوزه برطرف کند.

 

وی با اشاره به اینکه میز تخصصی برای سایر کالاهای استان نیز به‌صورت مجزا تشکیل می‌شود تصریح کرد: بررسی نقاط قوت و ضعف در تولید یک محصول و توجه به تولید استراتژیک از مهم‌ترین اهداف میزهای تخصصی کالاها است.


میز تخصصی گچ در استان سمنان راه اندازی می شود


رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان با اشاره به ظرفیت ویژه استان سمنان در تولید گچ بیان کرد: راه‌اندازی میز تخصصی گچ در استان سمنان با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در آینده نزدیک محقق می‌شود.

 

وی از تولید 7 میلیون تن گچ در سال 96 خبر داد و گفت: هم‌اکنون 61 معدن پروانه دار، 48 کارخانه گچ ساختمان و سنتی،11 واحد تولیدی گچ آلفا، میکرونیزه و گچ نسوز در این منطقه فعالیت می‌کند.

 

جمعه‌ای ابراز داشت: توسعه تولید صنایع گچ و صادرات آن به سایر کشورها در دستور کار و اولویت اتاق بازرگانی قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه تشکیل میز تخصصی موانع موجود در این مسیر را مرتفع می‌کند تصریح کرد: تجار ایرانی، تولیدکنندگان گچ و جمعی از اعضای علمی دانشگاهیان در این میز تخصصی حضور دارند.

 

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان اضافه کرد: بهره‌گیری از ظرفیت علمی برای توسعه تولید صنایع گچی در استان سمنان مهم‌ترین رویکرد این نهاد در راه‌اندازی میز تخصصی گچ است.

برچسب ها: معادن گچ سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار