مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد با اشاره به افزایش 56 درصد طرد اتباع خارجی طی‌چهار سال گذشته،‌ گفت: 23 مدرسه و سه پایگاه بهداشت برای تحصیل و ارائه خدمات بهداشتی و سلامت اتباع در استان یزد جداسازی شدند.
کد خبر: ۵۴۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 01 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»، «رضا زارع‌زاده» با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد عدم وجود استراتژی مشخص در طول 38 سال گذشته برای حضور اتباع خارجی در استان را یکی از مشکلات جدی مدیریت اتباع خارجی در استان و کشور دانست و اظهار کرد:‌در سال‌های مختلف شاهد برنامه‌ها و نگاه‌های متضاد نسبت به اتباع حاضر در ایران بودیم.

وی با اشاره به این‌که ایران رتبه هشتم جهانی در پذیرش اتباع خارجی را دارد،‌افزود: در حال حاضر 25 هزار و 101 نفر افغانستانی دارای کارت آمایش، هفت هزار و 836 افغانستانی دارای گذرنامه و یک هزار و 325 عراقی به صورت مجاز در استان یزد زندگی می‌کنند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد گفت:‌ از تعداد کل اتباع مجاز ساکن در استان یزد 16 هزارو 693 نفر دانش آموز و 318 نفر دانشجو هستند.

زارع‌زاده در ادامه با بیان این که 4.9 دهم درصد جمعیت استان یزد اتباع خارجی هستند،‌ تصریح کرد: از تعداد کل دانش آموزان اتباع در یزد 11 هزارو 592 نفر در مقطع دبستان، دو هزار و 357 نفر در متوسط دوراول،‌ دو هزار و 744 نفر در متوسط دور دوم مشغول به تحصیل هستند.

این مقام مسئول با اشاره به وجود سه مهمانشهر اتباع در استان یزد،‌ خاطرنشان کرد: در حال حاضر 20 درصد جمعیت اتباع یزد در مهمانهشرها اسکان دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اقدامات مناسبی برای جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی حضور اتباع خارجی در یزد انجام شده است،‌ گفت:‌ تاکنون 23 مدرسه و سه پایگاه بهداشت برای تحصیل و ارائه خدمات بهداشتی و سلامت اتباع در استان یزد جداسازی شدند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان یزد جلوگیری از حضور اتباع غیرمجاز را یکی از اولویت‌های اجرایی در این حوزه دانست و بیان کرد:‌ طی چهار سال گذشته آمار اتباع غیرمجاز طرد شده از استان یزد 56 درصد رشد داشته است.

زارع‌زاده در ادامه با بیان این‌که متأسفانه هیچ بانک اطلاعاتی مشخص از شاغلین میدان میوه و تره‌بار یزد در دست نیست، خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات به دست آمده به نظر می‌رسد بالغ بر 50 درصد واحدهایی که میدان میوه و تره‌بار یزد بدون مجوز فعالیت می‌کنند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به ضرورت ساماندهی اتباع خارجی در بافت تاریخی یزد،‌ تأکید کرد: شهرداری ناحیه تاریخی باید آمار و اطلاعاتی از خانه‌هایی که در اختیار اتباع هستند به اداره کل امور اتباع ارائه کرده تا اقدامات لازم نسبت به ساماندهی آنها انجام شود.

 

 

//ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار