استاندار البرز گفت: بخشی از فرصت های شغلی استان توسط اتباع خارجی بدون مجوز و شناسنامه تصرف شده است.
کد خبر: ۵۴۵۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ 30 December 2017

به گزارش تابناک : محمدعلی نجفی استاندار البرز ظهر امروز در نهمین جلسه کارگروه اشتغال استان که در سالن شهدای دولت برگزار شد، اظهار داشت: نهم دی ماه، روز میثاق بصیرت وحدت و تجدید میثاق با رهبری است و مردم در این روز برای اعلام پشتیبانی خود را از نظام جمهوری اسلامی و ولایت به صحنه آمدند.

رئیس کارگروه اشتغال استان در محور دیگری با رصد وضعیت اشتغال استان طی سه ماه اخیر و با بیان اینکه تحرک و پویایی خود در حوزه اشتغال ایجاد شده است، افزود: از تلاش‌های انجام شده تشکر می کنم اما تنگناها و موانعی وجود دارد که باید برطرف شود.

استاندار البرز با اعلام اینکه پیش‌تر در استان تنها 500 نفر در بخش اشتغال ثبت نام داشته اند، ادامه داد: این رقم از 500 نفر به 20 هزار نفر رسیده است.

وی در ادامه سقف پرداخت تسهیلات بانکی در بخش مشاغل خانگی را نیز از 5 میلیون تومان به 10 میلیون تومان افزایش‌داد و گفت: متقاضی کار با رقم 5 میلیون تومان نمی‌تواند شغل ایجاد کند بنابر این تصمیم گرفته شد تا رقم پرداختی تسهیلات در بخش مشاغل خانگی به سقف 10 میلیون تومان ارتقا پیدا کند.

نماینده عالی دولت در استان در رابطه با تملک صنایع بدهکار از سوی بانک‌ها، تأکید کرد: اجرای این امر منوط به اخذ مجوز از ستاد تسهیل و رفع موانع تولیدی استان خواهد بود.

نجفی  با تأکید بر تقویت اشتغال در بخش گردشگری گفت: انتظار می رود اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  با اشرافی که در این بخش دارند تحرک بیشتری داشته باشند و به ویژه در بخش بوم گردی و شهرهای مستعد ظرفیت ها شکوفا شود.

استاندار البرز بهره مندی از مزایای صندوق کارآفرینی و امید را درایجاد فرصت های شغلی جدید مهم خواند و گفت: باید از ظرفیت این بخش نیز استفاده شود به ویژه در مناطق روستایی می توان با بهره مندی از پتانسیل های این مرکز طرح روستاهای بدون بیکار را محقق کرد.

نجفی در ادامه تأکید کرد: دستگاه هایی که از قافله ایجاد شغل جا مانده اند خود را به جایگاه 45 هزار فرصت شغلی برسانند.

وی با اشاره به کسب رتبه اول کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان برای ایجاد فرصت های شغلی فراتر از تعهدات؛ خطاب به بانک ها و دستگاه ها نیز تصریح کرد: انتظار دارم تا اسفندماه پوشش صد در صدی را در پرداخت تسهیلات بانکی داشته باشیم و دستگاه هایی هم که عقب مانده اند خود را برسانند.

استاندار البرز در ادامه نقش شهرداران را نیز در این زمینه مهم خواند و گفت: شهرداری که برای ایجاد  فضای کسب و کار در مناطق تلاشی ندارد بهتر است که نباشد.

 نجفی همچنین با اشاره به ظرفیت های صنعتی و خدماتی شهرستان ساوجبلاغ گفت: تحرک اقتصادی بسیار خوبی را در این شهرستان شاهد هستیم و کارهای خوبی انجام شده البته می طلبد اقدامات فراگیر تری نسبت به دامنه گسترده پتانسیل ها در منطقه صورت گیرد.

استاندارالبرز در ادامه با بیان اینکه بخشی از فرصت های شغلی استان توسط اتباع افغانی بدون مجوز و شناسنامه تصرف شده است،به مدیرکل اتباع دستور داد تا به فوریت تکلیف اتباع غیرمجاز بدون شناسنامه را مشخص کند.

نجفی گفت: آمار اتباع افغانی در البرز بالا است و باید ساماندهی در این زمینه صورت گیرد.

 نجفی در بخش دیگری پیرامون دغدغه شغلی در قلیان سراها نیز گفت: تعطیلی قلیان سراها مصوبه مجلس و وزارت بهداشت است  و ما نیز مجری قانون هستیم،قانون باید همیشه اجرا شود و ما نیز به دنبال این هستیم  برای افرادی که مجوز دارند با جایگزینی شغل جدید زمینه ای را فراهم کنیم تا شغل جدیدی را آغاز کنند.

استاندار البرز در بخش دیگری به فرمانداران، مدیران و شهرداران تأکید کرد تا روزهای سه شنبه را برای رسیدگی و پیگیری دغدغه های مردم اختصاص دهند و ملاقات های مردمی برگزار کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید حرف های مردم را بشنوید و برای رفع مسائل آنها تلاش کنید افزود: ایجاد بسترهای کسب و کار، رفع دغدغه های اشتغال و کارآفرینی و حمایت از طرح های اقتصادی یکی از تکالیف مسئولان استان در روزهای سه شنبه باشد.

استاندار البرز همچنین دستور داد تا جلسات ستاد تنظیم بازار تشکیل و آخرین وضعیت تأمین ارزاق و امکانات مورد نیاز مردم بررسی شود.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه  فضای استان را به سمت مثبت شدن نرخ اشتغال پیش خواهیم برد افزود: علی رغم مهاجرت بالا و جایگزینی در اشتغال ناقص در بخش صنعت، پویایی بیشتری را شاهد هستیم، نرخ بیکاری در استان کاهش پیدا کرده است اما بجهت نرخ مهاجرت ها خود را آنگونه که باید نشان نمی دهد بنابراین باید موانع را برداریم تا اقدامات انجام شده در این بخش نیز دیده شود.

استاندارالبرزبا اشاره به نظرسنجی های صدا و سیمای استان از میزان رضایتمندی مردم در بحث ایجاد فرصت های شغلی گفت: یکی از عمده دغدغه های مرکز البرز انعکاس دغدغه های مردم است و طبق ارزیابی های انجام شده و گزارش های مردمی شاهد این هستیم که رضایت عمومی از اقدامات انجام شده در این زمینه مشهود بوده است.

 

 

 

منبع : ایلنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار