مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: الگوهای پیش‌یابی حاکی از پایداری بیش از پیش جو و رخداد چندین لایه وارونگی در سطوح میانی در منطقه کرج، فردیس و ساوجبلاغ است.
کد خبر: ۵۴۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 30 December 2017

به گزارش تابناک : منصور رحمانیان اظهار داشت: تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی حاکی از استقرار جوی پایدار در منطقه است که پی‌آمد آن در بعضی ساعات رشد ابر، وزش باد و افزایش غبار و آلاینده‌ها در کرج است.

وی افزود: الگوهای پیش یابی حاکی از پایداری بیش از پیش جو و رخداد چندین لایه وارونگی در سطوح میانی در منطقه کرج، فردیس و ساوجبلاغ است.

مدیرکل هواشناسی البرز بیان کرد: با توجه به خروجی مدل‌های عددی و شبیه سازی انتشار آلودگی جو، پیش‌بینی می‌شود که این حالت تا سه شنبه عصر و قبل از سامانه بارشی ادامه داشته باشد که منجر به انباشت گرد و غبار و افزایش آلاینده‌ها و کاهش دید افقی می‌شود.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود با توجه به تشدید وضعیت آلودگی هوا افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی،کودکان و سالمندان از فعالیت‌های‌طولانی و سنگین خارج از منزل اجتناب ورزند و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

رحمانیان گفت: لازم به ذکر است که به دلیل قطر بسیار کوچک ذرات گرد و غبار و آلاینده‌ها تا 2.5  میکرون و کمتر، استفاده از ماسک‌های پزشکی و دهان‌بندهای کاغذی و پارچه‌ای رایج، اثری در کاهش تنفس آلاینده‌ها ندارند.

مدیرکل هواشناسی استان البرز خاطرنشان کرد: با ورود سامانه فرابار شمالی و همراهی آن با امواج کم دامنه جو میانی در اواسط هفته (سه‌شنبه)کاهش دما و بارش باران مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز تصریح کرد: هوای البرز در حال حاضر نیمه ابری همراه با غبار محلی و افزایش آلاینده‌ها است.

 

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار