در 6 ماهه نخست سال جاری صورت گرفت
کارشناس مسؤول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با تغییر استاندارد نمک در نان از 1.6 به یک درصد، شاخص مطلوبیت میزان نمک در نان طی 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، 34 درصد کاهش داشت.
کد خبر: ۵۴۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳ 27 December 2017

 به گزارش تابناک از قزوین، در 6 ماهه نخست سال جاری حدود یک هزار و 700 مورد نمونه از انواع مواد غذایی عرضه شده در سطح استان قزوین برداشت و به آزمایشگاه مرجع ارسال شده که از این تعداد 67 درصد قابل مصرف انسانی است.

شیرین نادری کارشناس مسؤول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه نمک نان یکی از مشکلات عمده در پخت نان‌های سنتی استان قزوین است، اظهار داشت: با تغییر استاندارد نمک در نان از 1.6 به یک درصد، شاخص مطلوبیت میزان نمک در نان، طی 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، 34 درصد کاهش داشت.

وی ادامه داد: با این وجود مقدار جوش شیرین مصرفی در نان‌های سنتی استان با پنج درصد کاهش در سال جاری به 15.7 درصد رسیده که بالاترین مقدار جوش شیرین در نان بربری مشاهده شده است.

کارشناس مسؤول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: برچسب‌گذاری فرآورده‌های لبنی سنتی، نمونه‌برداری فرآورده‌های لبنی سنتی از نظر تب مالت، سنجش آفلاتوکسین‌ در شیر خام اولیه مورد استفاده در ماست‌بندی، بازدید مشترک با همکاران دامپزشکی، تعزیرات و سازمان صنعت معدن و تجارت از جمله اقداماتی است که بازرسان بهداشت محیط در راستای تشدید نظارت بر بهداشت موادغذایی عرضه شده انجام داده‌اند.

نادری مطرح کرد: از دیگر اقداماتی که بازرسان بهداشت محیط در راستای تشدید نظارت بر بهداشت موادغذایی عرضه شده انجام داده‌اند، می‌توان به نمونه‌برداری از آرد مصرفی نانوایی‌ها، استفاده از دستگاه‌های پرتابل سنجش کیفیت مواد غذایی در محل و آموزش متصدیان اشاره کرد.

این کارشناس ضمن تأکید بر نقش نظارت مردمی در کاهش تخلفات بهداشتی اعلام کرد: سامانه 190 آماده دریافت هر گونه گزارش مردمی در زمینه عرضه موادغذایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار