کد خبر: ۵۴۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲ 29 June 2015
رئیس موقت دانشگاه فرهنگیان استان البرز با بیان اینکه به سبب تراکم دانش‌آموزی و کمبود معلم نیاز است دانشگاه فرهنگیان در البرز ویژه دیده شود، گفت: ساختمان مناسبی برای احداث دانشگاه فرهنگیان در البرز در نظر گرفته شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، نصراله صالحی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان البرز که ظهر امروز در محل استانداری البرز با حضور استاندار البرز، نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه نوپایی است در عین حال دیرپا هم محسوب می‌شود چرا که در گذشته اولین نهاد آموزش معلمان به عنوان دارالمعلمین در کشور تاسیس شد.

وی با اشار به اینکه در دهه 60 بعد از گذراندن مراحلی این نهاد به مراکز تربیت معلم تبدیل و نام‌گذاری شد، افزود: مراکز تربیت معلم خدمات بیشماری در راستای تربیت نیروی انسانی ارائه دادند اما متاسفانه این مراکز مورد غفلت و بی‌مهری قرار گرفت تا اینکه در چند سال گذشته در راس نظام، نهاد تربیت معلم در قامتی بالاتر تاسیس شد.

وی با بیان اینکه در سال 91 مراکز تربیت معلم در قالب دانشگاه فرهنگیان تاسیس شد، خاطرنشان کرد: مراکز تربیت معلم شهدای زیادی را به نظام و انقلاب تقدیم کرده است.

رئیس موقت دانشگاه فرهنگیان البرز گفت: مقام معظم رهبری در سه سال گذشته در روزی که معلمان خدمت ایشان رسیدند همواره مطالب ارزشمندی را در رابطه با دانشگاه فرهنگیان بیان کردند.

صالحی با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "دانشگاه فرهنگیان مهم است چرا که شخصیت معلمان در آنجا ساخته می‌شود"، تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر 64 پردیس دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به تراکم دانش‌آموزی و کمبود معلم نیاز است دانشگاه فرهنگیان در البرز ویژه دیده شود و توسعه پیدا کند، اظهار داشت: استان تازه تاسیس البرز امکانات کمی دارد و متاسفانه دانشگاه فرهنگیان این استان مظلوم واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فرهنگیان در سفرهای رئیس جمهور به طور ویژه دیده می‌شود، گفت: امید است ساختمان مناسبی برای احداث دانشگاه فرهنگیان در البرز در نظر گرفته شود.

صالحی با اشاره به اینکه برای ساخت این ساختمان به زمین مناسبی در نقاطی از شهر احتیاج داریم، افزود: امید است اعتبارات استانی برای بهبود فعالیت‌های این دانشگاه در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار