استاندار البرز اعلام کرد
میزان تراکم‌ جمعیت در کرج ۱۹ برابر میانگین کشوری بوده همچنین متوسط نرخ رشد سالانه جمعیت در استان البرز ۳.۴ درصد برآورد شده است.
کد خبر: ۵۴۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶ 23 December 2017
به گزارش تابناک البرز، استاندار البرز میزان تراکم جمعیت کلان‌شهر کرج را ۱۹ برابر میانگین کشوری اعلام کرد.

 
 محمدعلی نجفی با اشاره به اینکه البرز در بخش های مختلف صنعت، اقتصاد و تولید به توجه ویژه ای نیاز دارد،  اظهار کرد: شهر کرج اوایل انقلاب جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر را در خود جای داده بود درحالی که اکنون جمعیت استان البرز حدود سه میلیون نفر است، رشد جمعیتی در این استان مشکلاتی را فراهم کرده که با تلاش های صورت گرفته، مشکلات به خوبی و درستی برطرف نشده است.

استاندار البرز با اشاره به اینکه تراکم جمعیتی در البرز در سطح کشور استثنا است، خاطرنشان کرد: میزان تراکم‌ جمعیت در کرج ۱۹ برابر میانگین کشوری بوده همچنین متوسط نرخ رشد سالانه جمعیت در استان البرز ۳.۴ درصد برآورد شده است.

نجفی با اشاره به اینکه متوسط سرانه زیرساخت های آموزشی کشور در حالی بیش از پنج متر مربع است که این مهم در البرز حدود ۲ و نیم متر مربع برآورد شده؛ بدون شک این امر زیبنده شهری چون کرج نیست، گفت: اغلب مدارس در استان البرز به صورت دو شیفت اداره می شود.

وی با تاکید بر اینکه البرز به نگاه ویژه مسئولان بالاادستی در بخش های مختلف نیاز دارد، ادامه داد: بهره برداری از پروژه ادامه اتوبان شهید همت تا کرج نقش بی بدیلی در جهت کاهش بار ترافیکی این منطقه دارد.

استاندار البرز با تاکید بر اینکه دو زندان بزرگ ملی در استان البرز واقع شده که مشکلات فراوانی را برای این منطقه ایجاد کرده است، اظهار کرد: در بحث انتقال زندان ها باید مساعدت جدی از سوی مسئولان مربوطه صورت گیرد.

به گفته نجفی طی سه ماه اخیر استان البرز در بخش اقتصاد مقاومتی فعال تر از گذشته بوده است که نتایج آن در بخش اشتغال بسیار مشهود و قابل رویت است.

نجفی با اشاره به استقبال سرمایه گذاران و مشکلاتی چون شعاع ۱۲۰ کیلومتری تا پایتخت که مانع این امر می شود، گفت: سهیمه اشتغال البرز از ۳۳ هزار نفر باید به ۴۵ هزار نفر افزایش پیدا کند همچنین بایستی میزان تسهیلات به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار