استاندار البرز با بیان اینکه تراکم جمعیتی البرز ۱۹ برابر متوسط کشوری است گفت: سقف اعتبارات تسهیلات پرداختی به بالای ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است و سهمیه پیش بینی اشتغال به ۴۵ هزار شغل ارتقاء پیدا کرده است.
کد خبر: ۵۴۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ 23 December 2017
به گزارش تابناک : محمد علی نجفی صبح شنبه درجلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضوروزیرارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد افزود:تراکم جمعیتی شهر کرج به ۸۹۱ می رسد که ۱‌۹ برابر متوسط کشور است و همین امر نگاه ویژه ای را می طلبد.

وی در ادامه نرخ رشد سالانه جمعیت در کشور را زیر یک درصد و گاهی منفی دانست و گفت: این آمار در البرز  به ۳ درصد می رسد ضمن آنکه  سرانه فضای آموزشی کشور بالای ۵ مترمربع است اما در البرز به ۲/۵ متر می رسد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه شرایط البرز وتهران به یکدیگرپیوند دارد تصریح کرد: زیبنده شهر کرج و استان البرز نیست که با چنین محدودیت هایی مواجه باشد، کرج و تهران  از گذشته تا امروز جدا نشدنی بوده اند و باید  به نیازهای این استان نیز توجه شود.

نجفی  با اشاره به اینکه البرز در مسیر ۱۴ استان مواصلاتی کشور قرار دارد گفت: پیگیری تکمیل راه ها و آزاد راه های شمالی و بزرگراره همت به سرعت در حال انجام است و می طلبد که از منظر ملی نیز نگاه ویژه ای به این استان صورت گیرد.

وی با بیان اینکه یکی ازدغدغه های استان انتقال زندان ها است گفت: وجود دو زندان ملی در البرز در این استان مشکل ساز شده است و در بحث انتقال زندان ها باید به این استان کمک شود.

نجفی در ادامه گفت: در تحقق تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی همه قوا کمک کنند و در سه ماه اخیر استان البرز در این بخش فعال تر از گذشته بوده است  و کارگروه اشتغال و رفع موانع تولید نیز به کمک استان آمده است.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: سقف اعتبارات تسهیلات پرداختی طی این مدت  بالای ۴۰۰ میلیارد رسیده است گفت:  سهمیه پیش بینی شغل نیز به ۴۵ هزار شغل ارتقا پیدا کرده است.

 نجفی تامین ارزاق و آذوقه انبارهای پشتیبانی استان هنگام وقوع زلزله، محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتر برای توسعه صنایع و سرمایه گذاری، تحقق ماده ۱۱۰ قانون مالیات و لزوم نگاه مالیاتی کشور به تولید کننده در راستای تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی را از مهمترین دغدغه های کنونی دانست وافزود: باید در اقتصاد مقاومتی تمرکز بر تولید  واشتغال باشد.

استاندارالبرز همچنین با اشاره به بحث مسافری شدن فرودگاه پیام نیز گفت: انتظار می رود این موضوع از سوی وزارت ارتباطات با حفظ زیرساخت ها مورد پیگیری قرار گیرد چرا که  به ایجاد فرصت های شغلی منتهی خواهد شد.




منبع : قدس آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار