مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم ؛
امسال تعداد روزهای همراه با گرد و غبار در استان نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد البته باید ذکر کرد که منشا گرد و غبار در قم، داخلی است.
کد خبر: ۵۴۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 20 December 2017
به گزارش  تابناک قم؛   تورج همتی ،مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به نقش نیروگاه حرارتی شهر قم در آلودگی هوای این شهر اظهار کرد: با وجود اینکه این نیروگاه اکنون گاز طبیعی مصرف می‌کند، اما به هر حال مصرف گاز طبیعی ذرات معلق تولید می‌کند و این گونه نیست که نیروگاه حرارتی شهر قم دیگر آلودگی نداشته باشد.

وی ادامه داد: امسال تعداد روزهای همراه با گرد و غبار در استان قم نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرد، منشا گرد و غبار در استان، داخلی است و وقوع این پدیده به دلیل نفوذ آب شور به آب شیرین است که موجب شده است دشت‌ها و جنگل‌های کویری در استان قم آسیب زیادی ببینند و پوشش گیاهی در دشت‌های استان به شدت آسیب دیده، همچنین کشاورزی در دشت‌های قم کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم افزود: تامین حق آبه زیست محیطی برای استان می‌تواند مشکل گرد و غبار در قم را حل کند. با تامین این حق آبه، کسری آب در استان جبران و تالاب‌های قم مرطوب می‌شود و شرایط فرسایش بادی کمتر رخ می‌دهد، از نظر منابع طبیعی، کشاورزی و اقلیمی به دلیل قطع حق آبه در استان قم کمبود داریم.

همتی در پایان با اشاره به اهداف سازمان محیط زیست اظهار کرد: یکی از اهداف این سازمان گسترش صنایع دوستدار محیط زیست همچون بوم گردی است و این صنایع به ترویج محیط زیست در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند. به توسعه بوم گردی در استان قم علاقه مندیم و این صنعت در چند نقطه استان در حال اجرایی شدن است و ما نیز از هر اقدامی برای ترویج بوم گردی در قم حمایت می‌کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار