رئیس شورای شهر نی‌ریز گفت: با وجود به اتمام رسیدن دوره سه ماهه سرپرستی حامد فرغت هنوزحکم وی به‌عنوان شهردار بلاتکلیف مانده است.
کد خبر: ۵۴۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸ 19 December 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:مسعود لایقمنداظهار داشت: با توجه به اینکه مدیرکل سابق دفترامور شهری استانداری فارس با مصوبه اصراری شورای شهر نی‌ریز مبنی بر تاکید حکم حامدفرغت به‌عنوان شهردار مخالفت کردند، دوره سه ماهه وی به‌عنوان سرپرست به پایان رسیده و مجبور به انتخاب سرپرست جدید شده‌ایم.

رئیس شورای شهر نی­‌ریز با اشاره به دلیل مخالفت مدیرکل پیشین دفترامورشهری استانداری فارس، ادامه داد: براساس مصوبه هیأت وزیران آئین‌نامه احراز شرایط شهرداران اعلام شده که باید 5 سال سابقه کارمرتبط داشته باشد و همین دلیل باعث مخالفت مدیرکل و به تعویق افتادن حکم شهردار نی­‌ریز شده است.

وی افزود: طبق ماده 5قانون خدمات شورای شهری هرشخص باید کارمند رسمی دستگاه‌های اجرایی باشد تا بتواند به‌عنوان شهردار منصوب شود اما براساس قانون و نامه‌هایی که خود دفتر امور شهری ارسال کرده و بر خلاف سیاست‌های کلی قانون اساسی، این قانون اختیارات شورای شهر جهت انتصاب شهردار را منشا اختلاف قرارداده است.

لایقمند با اشاره به اینکه حامدفرغت 10 سال سابقه کاری در قرارگاه خاتم‌الانبیاء و یک سال و چندماه سابقه در تصدی شهرداری نی‌ریز دارد، گفت: بنا به درخواست دفتر امور شهری استانداری فارس سرپرست جدیدی برای شهرداری نی‌ریز معرفی شده است تا تکلیف حکم شهردار مشخص شود.

وی با اشاره به انتصاب مدیرکل جدید دفتر امور شهری استانداری فارس، عنوان کرد: با توجه به مذاکرات انجام شده مدیرکل جدید با کلیت موضوع موافقت کرده و منتظر اعلام تصمیم نهایی در شورای حل اختلاف هستیم.

 همچنان 8 شهر استان فارس درگیر حکم انتصاب شهردار هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار