تابناک: شهردار اصفهان گفت: شهرداري اصفهان برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن كرده است و آغوشمان برای صنایع های‌تک (high-tech) باز است.
کد خبر: ۵۴۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶ 28 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سیدمهدی جمالی‌نژاد در اولین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار اظهار کرد: با وجود احداث زیرگذرها، روگذرها و يا توسعه خيابان‌ها متاسفانه آلودگي هوا و ترافيك به قوت خود باقي ماند! زيرا آمايش سرزميني كه در سال 90 براي اصفهان انجام شد نشان مي‌دهد نظام شهری و روستایی اين استان وضعیت مناسبی ندارد.

وی با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص لزوم افزايش جمعيت افزود: اگر تمام افزايش جمعيت استان تنها در شهر اصفهان اتفاق افتد، آيا با وجود زيرساخت‌هاي موجود و توزیع نا متوازن مي‌توان اميدي به تحقق اين امر داشت؟

شهردار اصفهان با اشاره به توزیع متوازن گفت: توزیع متوازن موضوع بسیار مهمی چه از نظر جمعیت و چه از نظر توسعه است؛ آسیب شناسی شهر اصفهان نشان می‌دهد جمعیت تمام روستاها و شهرهای این استان به سمت شهر اصفهان سرازیر شده‌اند و این یک بیماری است.

جمالی‌نژاد افزود: متاسفانه شهر اصفهان بيمار است و اين بيماري چيزي جز بزرگ شدن بي‌قائده نيست؛ استان به تدريج در حال تبديل شدن به تنها يك شهر بزرگ به نام اصفهان است؛ بنابراين در يك مورد، اقدام در جهت كاهش آلودگي هوا و ترافيك اين شهر تنها از عهده شهرداري و شوراي شهر اصفهان خارج است و تمام ارگان بايد به ميان بيايند.

وی با اشاره به لزوم گسترش صنایع دانش بنیان، هایتک (high-tech) و سیلیکون ولی‌ها (silicon valley) اضافه كرد: اگر به جای تمركز صنایع بزرگ و کوچک را در اطراف اصفهان آن را به صورت متوازن در کل استان تقسیم می‌کردیم، امروز با این سیل جمعیتي در شهر اصفهان كه نتوانم از عهده مشكلاتش برآييم مواجه نبودیم.

جمالی‌نژاد با بيان اينكه اتاق بازرگانی و شهرداری دو بال برای پرواز اصفهان هستند،‌ خاطر نشان كرد: شهرداري اصفهان برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن كرده است و آغوشمان برای صنایع های‌تک (high-tech) باز است؛ اتاق بازرگانی بايد كمك كند تا اصفهان در کنار توجه به خواهر خواندگی‌ها و مباحث اقتصادی در برند شهری و گردشگری پيشرفت كند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار