رئیس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه حقیقت رژیم صهیونیستی بروکراسی شر در منطقه است، گفت: اگر امروز اقدامات عملی نکنیم در سال های بعد پشیمان می شویم.
کد خبر: ۵۴۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ 18 December 2017
به گزارش تابناک : علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز در نشست اضطراری کمیته فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی در تهران، با بیان اینکه این کمیته در شرایط فعلی که اتفاقات مهمی درباره فلسطین در حال رقم خوردن است، وظایف مهمی بر عهده دارد، اظهار داشت: امیدوارم در این نشست مباحث جدی در خصوص مقابله با چنین اقداماتی مطرح و اندیشیده شود.

وی ادامه داد: سوال مهمی که وجود دارد این است که چرا آمریکا در چنین مقطعی اقدام به انتقال سفارتش از تل آویو به قدس کرده است؟ و آیا این یک امر اتفاقی و سلیقه ای است یا برنامه جدیدی برای فلسطین و کشورهای اسلامی است؟

رئیس مجلس افزود: در این رابطه باید به تحولات چند سال اخیر کشورهای اسلامی پرداخت.

لاریجانی گفت: در سال های اخیر شاهد خیزش هایی در کشورهای اسلامی بودیم که بر اساس آن، مردم این کشورها خواسته هایی داشتند که به طور طبیعی برای همه کشورها مطرح بود و باید در مسیر روشنی به آنها جواب داده شود.

وی تصریح کرد: با توجه به ایجاد چنین بستری در کشورهای اسلامی، صهیونیست ها و آمریکایی ها تلاش کردند تا با بهره گیری از بستر مطالبات طبیعی مردم، برای آشفته سازی سیاسی کشورهای اسلامی بهره بگیرند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنها این مسیر را در عراق و سوریه، مصر، تونس، لیبی و برخی کشورهای دیگر دنبال کردند و ماجرای سوریه هم شش سال است ادامه یافته، در ابتدای ماجرای سوریه آمریکایی ها می گفتند که این گروه ها مردم سوریه هستند که خواسته های دموکراتیک دارند؛ به فرض صحت این ادعا، چرا این جریان را وارد عراق کردند؟ مگر عراق دموکراتیک نبود!؟

لاریجانی تاکید کرد: قصد آنها آشفته سازی سیاسی در منطقه بود تا انرژی کشورهای اسلامی را مستهلک کنند و در پرتو آن رژیم صهیونیستی کار خود را دنبال کند.

وی با بیان اینکه آمریکایی با انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس به دنبال تغییر ماهیت فلسطین و به فراموشی کشاندن کشورهای اسلامی هستند، تاکید کرد: آنها می خواهند شرایط را در کشورهای اسلامی به گونه ای طراحی کنند که خودشان از موضوع فلسطین بگذرند؛ اگر آنها موفق شوند این شروع برنامه های دیگر خواهد بود.

رئیس مجلس با بیان اینکه حقیقت رِژیم صهیونیستی نوعی «بروکراسی شر» در منطقه است، تصریح کرد: ماجرا فقط انتقال پایتخت نیست؛ این شروع اقدامات جدید است به همین دلیل باید توجه داشت که سرنوشت فلسطین با سرنوشت همه کشورهای اسلامی عجین است و همه باید احساس مسئولیت کنیم.

اگر امروز اقدام عملی نکنیم در سال های بعد پشیمان می شویم

لاریجانی اظهار داشت: با توجه به این شرایط کمیته فلسطین اتحادیه بین المجالس کشورهای اسلامی باید با یک تحلیل واقع بینانه این مسائل را رصد کند.

وی خاطرنشان کرد: برخی کشورهای اسلامی روابط سیاسی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی دارند؛ حداقل کاری که با غیرت اسلامی و عربی سازگار است این است که این روابط را به تعلیق درآورند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر اقدامات عملی نکنیم در سال های بعد پشیمان می شویم، گفت: خیلی ها به این نشست امید دارند؛ پارلمان ها قدرت بسیاری در بین مردم دارند و من هم امیدوارم این نشست متناسب با اتفاقی که افتاده، تصمیمات مناسبی اتخاذ کند.





منبع : هم اندیشی 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار