استاندار قزوین به همراه دیگر مسؤولان استانی و شهرستان آبیک، از پروژه انتقال آب سد طالقان بازدید کرد.
کد خبر: ۵۳۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱ 05 December 2017
به گزارش  تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین به همراه حمید پویا مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین، سیدمحمد حسینی سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک، داود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی و دیگر مسؤولان استانی و شهرستانی از پروژه انتقال آب سد طالقان واقع در روستای خوزنان شهرستان آبیک بازدید کردند.

استاندار قزوین به همراه دیگر مسؤولان در جریان روند عملیات اجرایی پروژه انتقال آب سد طالقان قرار گرفت.

در سوم اردیبهشت ماه امسال طی مراسمی و با حضور جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور و نماینده وزیر نیرو، کلنگ پروژه طرح آبرسانی انتقال آب سد طالقان به استان قزوین به صورت ویدئو کنفرانسی به زمین زده شده بود.

این پروژه مقرر شده  با حدود 700 میلیارد تومان اعتبار و به روش بیوتی به اجرا درآید که به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین در یکی از جلسات فرمانداری شهرستان آبیک، اعتبار این پروژه با تعدیل به یک هزار میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش فارس، قول انتقال آب سد طالقان به استان قزوین در زمان دولت نهم و در سفر هیأت این دولت به شهرستان آبیک در تیر ماه سال 85 به مردم داده شده بود که پس از 10 سال و 10 ماه، سوم ادریبهشت ماه امسال کلنگ این پروژه به زمین زده شد.

طبق قول مسؤولان مقرر شده مردم آبیک نخستین شهری باشند که از آب سد طالقان بهره‌مند شوند که امیدواریم این قول مسؤولان  به مرحله عملی برسد و مردم این شهر از آب گوارا و با طعم و مزه مطلوب برخوردار شوند.

به گفته پیمانکار اجرای خط انتقال پروژه انتقال آب سد طالقان، در حال حاضر سه جبهه کاری در دستور کار قرار دارد که شامل مخزن، خاک‌برداری بین مخزن و تصفیه خانه و تجهیز کارگاه بوده و بخش چهارم خاکبرداری پس از مخزن است.

مخزن پروژه انتقال آب سد طالقان 20 هزار مترمکعبی بوده که شامل دو مخزن 10 هزار مترمکعبی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار