معاون فرهنگی اداره‌کل ارشاد قزوین:
معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: قزوین تمام تلاش خود را برای حضور موفق در طرح «پایتخت دوره‌ای کتاب ایران» انجام داده که در این زمینه نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف فرهنگی در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی است.
کد خبر: ۵۳۳۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 04 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین، به نقل از روابط عمومی دبیرخانه پایتخت کتاب قزوین، شهریار پرهیزکاری در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین برگزار شد، اظهار داشت: امروز در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی چالش‌هایی در جامعه دیده می‌شود که برای رفع آن یک عزم ملی نیاز است.

وی بیان کرد: یکی از زیرساخت‌های جامعه نیروی انسانی متعهد و متخصص است که سرمایه‌گذاری در این بخش برای ساخت کشور می‌تواند بستر لازم را برای این امر فراهم کند.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین عنوان کرد: نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی زمینه لازم را برای تربیت نسل فعال، پویا و علمی برای ساختار مدیریتی در کشور فراهم می‌کند.

پرهیزکاری افزود: متأسفانه در حال حاضر آمار سرانه مطالعه کتاب در جامعه غیرقابل‌ قبول بوده که یکی از دلایل آن نبود زیرساخت‌های لازم برای ترویج فرهنگ مطالعه در کشور و در میان خانواده‌ها است.

این مسؤول با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری فرهنگ کتاب‌خوانی در سنین پایه یادآور شد: طرح «پایتخت دوره‌ای کتاب ایران» یکی از طرح‌های خوب در این باب است که امسال چهارمین دوره آن برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین مطرح کرد: در این طرح استان‌های مختلف طرح‌های توانمند و خلاقانه خود را برای دبیرخانه ارسال کرده تا بعد از داوری متناسب با توان و نوع آوری صورت گرفته، استان منتخب برای پایتختی کتاب ایران انتخاب شود.

پرهیزکاری خاطرنشان کرد: استان قزوین تمام تلاش خود را برای حضور موفق و پربار در این طرح انجام داده است از این‌ رو برای مدیریت بهتر ستادی در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان دایر شد.

وی تأکید کرد: موفقیت در این راستا نیازمند همت بالای استانی و هم‌افزایی مناسب میان مسؤولان است که در این زمینه باید توانمندی‌های دستگاه‌های مختلف فرهنگی در عرصه کتاب و کتاب‌خوانی مورد توجه جدی قرار بگیرد.

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در پایان گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر می‌تواند در این راستا مساعدت و کمک بسیاری داشته باشد تا مقوله کتاب و کتاب‌خوانی با ایجاد زیرساخت‌های آن در استان شکوفا شده تا استان قزوین بتواند برند پایتختی کتاب کشور را به دست آورد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار