کد خبر: ۵۳۳۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲ 03 December 2017
به گزارش «تابناک یزد» استاندار یزد بابیان این‌که حل برخی مشکلات در تمکن استان است،‌گفت: دولتی‌ها آیین‌نامه‌های معمول را به رخ بخش خصوصی نکشند .«محمود زمانی‌قمی» در بیست و چهارمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور استاندار سابق یزد و جمعی از مسئولین و فعالین اقتصادی استان برگزار شد،‌اظهار کرد: هدف از تشکیل شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی این نیست که دولت آیین‌نامه‌های معمول را به رخ بخش خصوصی بکشد، این کار به نحوی از سوی دستگاه‌ها و کارشناسان در حال انجام است .

وی با تأکید بر این‌که بخش دولتی حاضر در این نشست باید لباس حمایت از بخش خصوصی را به تن کرده و برای حل مشکلات در استان اقدام کند، افزود: این جلسات برای حمایت و اثبات بخش خصوصی است که باید موردتوجه همه باشد و حرف‌های بخش خصوصی را بشنویم .

استاندار یزد بابیان این‌که در هر جلسه باید مواردی را اجرایی و عملیاتی کنیم، گفت: بهتر این است که در جلسات بجای بیان موارد و سخنرانی‌های طولانی، مسائل را دسته‌بندی کرد و از دستگاه‌های مرتبط اجرایی بخواهیم که با آمادگی کامل برای حل مشکلات حضورداشته باشند و مشکلات را به‌طور قطعی حل کنند .

این مقام مسئول در ادامه بابیان این‌که حل برخی مشکلات در تمکن استان است و برخی دیگر باید در سطح ملی حل شود، تصریح کرد: برخی موارد حل شدن باید به سطح ملی منتقل شود و طبیعی است هر آنچه مطرح می‌شود در این نشست قابل‌حل نیست، چراکه برخی مسائل از جنس موارد ملی و خارج از استان است .

وی با تأکید بر این‌که بخش خصوصی باید پس از چند نشست و جلسه با مسئولان دولتی از نقطه‌ای به نقطه دیگر پیشرفت داشته باشد؛ اظهار کرد: ما دولتی‌ها نیز باید تمرین داشته باشیم تا از حوزه اقتصاد فاصله بگیریم تا دخالت‌های دولت در این حوزه کمتر شود .

زمانی قمی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان این‌که باید بر حل مشکلات و مسائل مطرح‌شده متمرکز شویم؛ افزود: در موارد مختلف برای توسعه زیرساخت‌ها اهدافی تعریف و تعیین‌شده است. لازم است کارگروه‌هایی برای رفع برخی موضوعات نظیر صنعت گردشگری تشکیل شود تا به آن‌ها بپردازیم .

وی گفت: در خصوص طرح رونق تولید که در حال اجرا است باید سیاست استان را به سمت و سویی ببریم که روی واحدهای کوچک و متوسط و حمایت از آن‌ها نیز توجه ویژه شود .

استاندار یزد در ادامه بابیان این‌که نسبت به اجرایی شدن مصوبات حساسیت داریم، خاطرنشان کرد: باید مواردی که اجرایی نشده است را بررسی و دلایل آن را نیز روشن اعلام کنیم که چرا اجرایی نشده است. اما مهم‌تر این است که برای اجرای آن اقدام شود تا مصوبات روی کاغذ نماند و در سایر موارد نیز به همین شکل اقدام شود تا بتوانیم نقایص را شناسایی و پیگیری کنیم .

زمانی قمی همچنین لزوم توجه به خواسته کشاورزان را یادآور شد و گفت: این موارد نیز در کارگروه‌های مربوطه مطرح و بررسی خواهد شد تا به تصمیم درستی در این زمینه برسیم و اقدام مؤثری صورت بگیرد .

وی همچنین در مورد مشکلات صنفی و پروانه‌ای بین اصناف و میراث فرهنگی بیان داشت: این موضوع نیز هرچه سریع‌تر بررسی و نتایج آن نیز اعلام شود تا بدانیم در چه مرحله‌ای قرار دارد و چگونه حل می‌شود .

استاندار یزد در خصوص طرح‌های تملک دارایی در استان نیز عنوان کرد: در این زمینه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی موارد را به اطلاع اتاق بازرگانی برساند، سایر موارد مطرح‌شده مانند تسهیلات بانکی و اشتغال‌زایی هم مورد عنایت خواهد بود تا بتوانیم برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی نیز اقدام شود .

وی خاطرنشان کرد: تأکید ما دیدن بخش خصوصی و مدعی نبودن دولت است تا بخش خصوصی قوی‌تر وارد شود و این موضوع نیز به‌شدت مورد استقبال خواهد بود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار