معاون بهزیستی قزوین مطرح کرد
معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: با توجه به طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه بیش از 6 هزار معلول روستایی توسط بهزیستی قزوین مورد حمایت قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۵۳۳۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۶ 03 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین راحله جاتن در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی معلولان در مرکز توانبخشی بهار قزوین برگزار شد با بیان اینکه طرح توانبخشی از سوی سازمان بهزیستی در راستای ارائه خدمات به معلولان اجرا در می‌آید اظهار داشت: این طرح خدمات شایانی را به جامعه هدف ارائه داده و سطح دانش معلولان را ارتقا می‌دهد.

وی ادامه داد: طرح توانبخشی در تمام شهرستان‌های استان قزوین در حال اجرا است که در راستای توانمند سازی جامعه هدف تلاش می‌کنند.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این اداره کل ارائه خدمات به جامعه هدف و حمایت این قشر از جامعه بوده که در این زمینه برنامه‌های مختلفی را انجام می‌دهد.

جاتن با بیان اینکه ۳۱۸ معلول ضایعه نخاعی در استان قزوین تحت حمایت اداره کل بهزیستی استان هستند، مطرح کرد: اداره کل بهزیستی خدمات شایانی به این افراد ارائه می‌دهد که از جمله آنان، پرداخت ماهانه مستمری به معلولان ضایع نخاعی است.

این مسئول به خدمات ارائه شده از سوی حوزه توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین اشاره و عنوان کرد: خدماتی از قبیل مددکاری، مشاوره، کاردرمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی و غیره به معلولان ارائه می‌شود که در این زمینه ۱۹ مرکز شبانه‌روزی در استان فعال است.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین توضیح داد: توانمندسازی معلولان یکی از مهم‌ترین اهدافی است که این اداره کل به طور جدی دنبال می‌کند.

جاتن از اجرای طرح مراقبین در منزل برای توان‌خواهان اداره کل بهزیستی استان خبر داد و یادآور شد: در این خصوص دو مرکز در استان فعال است که ۲۹ مراقب از ۲۸۰ معلول حمایت کرده و خدمات شایانی را به جامعه هدف ارائه می‌دهند.

وی عنوان کرد: از جمله خدماتی که در این طرح از سوی مراقبان ارائه می‌شود می‌توان به مشاوره و راهنمایی به خانواده‌ها و همچنین خدمات پزشکی و اجتماعی اشاره کرد.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه سالانه بیش از 76 میلیارد و 950 میلیون ریال به مراکز توانبخشی استان تعلق می‌گیرد، مطرح کرد: در زمینه ارائه خدمات توانبخشی، ۱۸ مرکز در استان قزوین فعال بوده و تحت پوشش این اداره کل است.

جاتن با بیان این جمله که معلولیت محدودیت نیست، گفت: می‌طلبد مسئولان در راستای مناسب سازی معابر و رفاه حال معلولان، گام‌های لازم را بردارند و به حقوق این قشر از جامعه رسیدگی کنند.

این مسئول یادآور شد: ۲۳ هزار معلول در استان قزوین زیر چتر حمایتی اداره کل بهزیستی استان قرار دارند که یکی از مهم‌ترین اهداف این اداره کل توانمند سازی آنها است.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین با اشاره به طرح سی.بی.آر اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 6 هزار و 320 معلول روستایی در استان زیر پوشش این طرح هستند که در این زمینه خدمات لازم به آنها ارائه می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار