ترکیه اعلام کرد که این کشور می تواند مأموریت نظامی خود در سوریه را به دو استان دیگر این کشور توسعه دهد که این امر نیروهای ترکیه را در مواجهه با نیروهای کرد سوری تحت حمایت آمریکا قرار می دهد.
کد خبر: ۵۳۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 29 November 2017
به گزارش تابناک : ترکیه روز سه شنبه اعلام کرد که مأموریت نظامی خود در سوریه را به دو استان دیگر این کشور توسعه می دهد که این امر نیروهای ترکیه را بطور بالقوه در مواجهه با نیروهای کُرد سوری تحت حمایت آمریکا قرار می دهد؛ نیروهایی که از دیدگاه آنکارا دشمن بشمار می روند.

گفتنی است که مطابق با توافق حاصله میان آنکارا و متحدان دمشق- روسیه و ایران- برای کاهش درگیریها میان نیروهای دولتی سوریه و شورشیان، نیروهای نظامی ترکیه در مناطق تحت سیطره شورشیان در استان «ادلب» در شمال غرب سوریه به انجام «مأموریت دیده بانی» پرداخته اند.

شورای امنیت ملی ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد: «مأموریت دیده بانی نیروهای مسلح ترکیه در مناطق تنش زدای ادلب به طور موفقیت آمیزی ادامه دارد و انجام یک چنین مأموریتی در مجاورت استانهای غربی حلب و عفرین می تواند محیطی واقعی سرشار از صلح و امنیت بوجود آورد».

شایان ذکر است آنکارا که برای مدت زمانی طولانی از تروریست های مخالف دولت قانونی سوریه حمایت کرده است، اخیراً تا حدودی از تقاضای خود برای کناره گیری بشار اسد از قدرت فاصله گرفته است.

اکنون مقامات آنکارا می گویند که دغدغه و نگرانی اصلی آنها در سوریه جنگ و درگیری با شبه نظامیان اسلام گرا و نیروهای کُردی است که ترکیه آنها را متحدان (پ ک ک) می داند.

اوایل ماه میلادی جاری، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که همزمان با تکمیل عملیات نظامی در استان ادلب سوریه، آنکارا نیاز دارد که منطقه «عفرین» در شمال غرب سوریه را از شبه نظامیان کُرد سوری وابسته به «یگانهای مدافع خلق» پاکسازی نماید.

گفتنی است که حمایت واشنگتن از کُردهای وابسته به یگانهای مدافع خلق ریشه اصلی مجادلات کنونی میان مقامات آمریکا و ترکیه است.  






منبع : رویترز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار