مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز گفت: با بهره برداری از ۲ فضای جدید در آینده نزدیک تعداد کتابخانه های عمومی شهرستان ساوجبلاغ به عدد ۹ می رسد.
کد خبر: ۵۳۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳ 28 November 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام شمس الله فلاح  اظهار کرد: این دو کتابخانه جدید در شهرهای کردان و چهارباغ افتتاح خواهد بود.

وی افزود: کتابخانه های شهرستان ساوجبلاغ از غنی ترین کتابخانه های استان از نظر منابع چاپی هستند و با افتتاح دو کتابخانه جدید در این شهرستان بستر بهتی برای بهره مندی مخاطبان فراهم می شود.

فلاح با اشاره به وضعیت کتاب و کتابخوانی در جامعه  گفت: متاسفانه سرانه کتابخوانی در کشور نسبت به کشورهای توسعه یافته بسیار پایین است و این موضوع همت والای همه مسئولین و مردم را می طلبد تا دست در دست همدیگر با عزمی ملی به مطالبات رهبر معظم انقلاب در مورد کتاب و کتابخوانی رسیدگی کنیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز با اشاره به اهمیت کتابخوانی در خانواده گفت: شعار امسال «آینده روشن با خانواده کتابخوان» است و این یعنی  خانواده در امر فرهنگ و کتابخوانی محور اصلی برنامه ریزی است.

وی تصریح کرد: در خانواده کودک با تقلید از رفتارهای والدین شخصیت اش شکل می گیرد، پس در پیش روی فرزندان کتاب بخوانید و برای آنها کتاب بخرید.

فلاح در ادامه به اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: کتاب خواندن فواید بسیاری دارد مثلا  باعث جلوگیری از آلزایمر می شود. تحقیقات  نشان داده کسانی که زمان مطالعه مرتب ندارند، دو و نیم برابر بیشتر از کسانی که به طور مرتب مطالعه می کنند در معرض بیماری آلزایمر قرار دارند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان البرز در پایان گفت: تحقیقات نشان داده که فقط ۶ دقیقه کتاب خواندن می تواند تا ۶۸ استرس را کاهش دهدبنابراین ضرورت دارد تا با توسعه فضاهای کتابخوانی وترغیب اقشار مختلف مردم به مطالعه در این جهت حرکت کنیم.






منبع : قدس آنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار