کد خبر: ۵۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۵ 26 June 2015
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز از افزایش ۳۶ درصدی برداشت آب کرج از سد طالقان خبر داد و گفت: مجوز برداشت ۴۰۰ لیتر در ثانیه از سد طالقان صادر شد.

غلامرضا رضایی فر در گفتگو با مهر از افزایش ۳۶ درصدی برداشت آب کرج از سد طالقان خبر داد و به آخرین جلسه مسئولان مربوطه قبل از ماه رمضان اشاره کرد و گفت: یکی از مصوبات آخرین جلسه مسئولان مجوز برداشت ۴۰۰ لیتر در ثانیه از سد طالقان بود که مصوب شد.

وی در ادامه افزود: تاکنون سهمیه برداشت آب کرج از سد طالقان یکهزار و ۱۰۰ لیتر بر ثانیه بود ولی با صدور مجوز برداشت ۴۰۰ لیتر در ثانیه در حال حاضر در مجموع یکهزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه از این سد برداشت می شود.

این مسئول از فراهم بودن زیرساخت های تصفیه آب برای حجم یکهزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه در کرج خبر داد و گفت: زیرساخت ها فراهم است بدون ریالی هزینه در تصفیه خانه شماره دو واقع در ارتفاعات رجایی شهر کرج این حجم آب تصفیه و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

در البرز جیره بندی برنامه ریزی شده آب نداریم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بیان کرد: با هماهنگی و تغییرات مکانیکال و الکترونیکال با آخرین قابلیت ها آب را بهره برداری و تفصیه می کنیم.

وی به جمعیت البرز اشاره کرد و گفت: وقتی تقاضا برای استفاده آب وجود داشته باشد باید این تقاضا مدیریت شود باید در قبال شهروندان پاسخگو باشیم.

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از این توان برداشت از سد طالقان وجود ندارد، گفت: باید مصرف آب مدیریت شود صرفه جویی باید در قالب آموزش به شهروندان منتقل شود اگر هر شهروند ۱۰ درصد صرفه جویی کند تابستانی بدون تنش سپری خواهیم کرد در غیر این صورت باید آب جیره بندی شود.

رضایی فر در پایان یادآور شد: در حال حاضر در استان جیره بندی برنامه ریزی شده آب وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار