رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرج از اجرای چهارمین طرح جنگلانه استان البرز در روستای «آدران» خبر داد.
کد خبر: ۵۳۰۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ 27 November 2017
به گزارش تابناک : سیاوش ذاکری در مراسم اجرای چهارمین طرح جنگلانه استان البرز که صبح دوشنبه در روستای «آدران» واقع در محور کرج - چالوس برگزار شد، اظهار کرد: طرح جنگلانه توسط همیاران طبیعت و سازمان‌های مردمی که نسبت به پوشش گیاهی دغدغه داشتند در استان البرز آغاز شد.

وی افزود: جنگلانه مشارکتی است خودجوش و مردمی که با توجه به خشکیدگی وسیع رویشگاه‌های جنگلی و مرتعی ایران چهارمین سال فعالیت خود را در سطح ملی و به‌تبع در استان البرز باهدف حفظ، احیا و ترمیم جنگل‌ها و مراتع آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه رویشگاه‌های استان و کشور با مخاطراتی چون اقدامات مخرب انسانی، صنعتی، چرای دام، سرشاخه زنی‌ها و تغییرات اقلیمی مواجه است که باید موردبررسی و پیگیری قرار گیرد، افزود: حفظ، احیا و ترمیم جنگل‌ها و مراتع کشور ازجمله اهداف اصلی این طرح محسوب می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرج خاطرنشان کرد: این طرح با حضور فعال جوامع محلی، دوستداران محیط‌زیست و سمن‌ها در البرز آغازشده و تعداد زیادی از روستاهای استان در این خصوص همکاری خوبی داشته‌اند.

ذاکری با اشاره به اینکه روستاهایی نظیر «نوجان»، «دروان» و «آتشگاه» ازجمله روستاهای متقاضی دریافت بذر برای شرکت در این طرح بودند، گفت: کاشت گونه‌های بومی و همخوان با اقلیم استان در طرح جنگلانه مدنظر قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرج تأکید کرد: در شهرستان کرج با توجه به اقلیم و شرایط مساعد کشت، بذور گونه‌های مرتعی «آگروپایرون»، «پوتریوم»، «کما» و «علف پشمکی» در نظر گرفته‌شده است.

وی با اعلام اینکه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این راستا نیز موردتوجه و تأکید فراوان قرارگرفته است، گفت: هر روستایی که از آمادگی لازم برای کاشت بذر برخوردار است می‌تواند تا پایان آذرماه به اداره منابع طبیعی شهرستان کرج مراجعه کند.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار