نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: مردم سرپل‌ذهاب، مردم جنگ هستند، هشت سال دفاع مقدس را دیدند و تحمل کردند، آن‌ها خود صاحب صبر و استقامت هستند.
کد خبر: ۵۲۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵ 26 November 2017
به گزارش خبرگزاری  تابناک به نقل ازفارس، آیت‌الله شیخ‌مصطفی علما در مراسم گرامیداشت جان‌باختگان حادثه زلزله شهرستان سرپل‌ذهاب که پیش از ظهر امروز در این شهرستان برگزار شد با اشاره به احادیث آیاتی از قرآن، اظهار داشت: در احادیث آمده است کسی غرق، سوخته و یا زیرآور می‌ماند خداوند به او ثواب شهید یعنی کسی که در جبهه می‌جنگد و دفاع از نوامیس می‌کند، می‌دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به تضادهای طبیعت، ادمه داد: روز در مقابل شب، پیری در مقابل جوانی، مرگ در مقابل حیات و... این موارد تضادهای دنیوی است، بنابراین انسان همیشه تابع قهر طبیعت است.

وی بلایاهای طبیعی را امتحان الهی برای بشر دانست و گفت: 70 آیه در قرآن در خصوص صبر آمده است، صبر همه چیز را در مقابل خود خاضع می‌کند و ملاک، معیار و میزان صبر، مدیریت و تحمل کارها است.

علما تصریح کرد: بلایای طبیعی و الهی برای تمام عالم به وجود می‌آید، انسان باید خود را در این موقع نشان دهد و همواره تسلیم خدا و رضای او باشد، این جزو ایمان است.

امام جمعه کرمانشاه همدردی مردم کشور را با زلزله‌زدگان بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: حضور شخص اول نظام‌،گلی شدن کفش و عبا ایشان و گفت‌و‌گوی صمیمی با مردم زلزله‌زده با 
حضور در چادرها در تمام دنیا بی‌نظیر و بی‌سابقه است.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری در جمع مسؤولان در شهرستان سرپل‌ذهاب فرمودند، تا زمانی که این مردم سامان نگیرند خیالم راحت نیست بحث اسکان موقت باید در اینجا سریعا 
تصمیم‌گیری و تمام شود.

علما خطاب به مردم زلزله‌زده شهرستان سرپل‌ذهاب، گفت: شما مردم جنگ هستید، هشت سال دفاع مقدس را دیدید و تحمل کردید، شما خود صاحب صبر و استقامت هستید.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه مصیبت زلزله این مناطق را سنگین دانست و افزود: مسؤولان استانی و کشوری در راستای خدمات‌رسانی و امداد‌رسانی کوتاهی نکردند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار