رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند در ادامه چالش‌ها میان کاخ سفید و دستگاه وزارت خارجه آمریکا، هیچ مقام ارشد آمریکایی دختر ترامپ را در سفر هند همراهی نخواهد کرد.
کد خبر: ۵۲۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ 26 November 2017
به گزارش تابناک : در ادامه چالش‌ها میان کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا رسانه‌ها گزارش داده‌‌اند «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه آمریکا هیچ مقام آمریکایی را برای همراهی «ایوانکا ترامپ»، دختر رئیس‌جمهور آمریکا به هند اعزام نمی‌کند.  

روزنامه ایندیپندنت با گزارش این خبر، هدف «رکس تیلرسون» از این تصمیم را اجتناب از تقویت نقش «ایوانکا ترامپ» در عرصه جهانی دانسته است. 

«ایوانکا ترامپ» 36 ساله قرار است هفته آینده به منظور شرکت در نشست جهانی کارآفرینی راهی شهر «حیدرآباد» در جنوب هند شود.

به نوشته ایندیپندنت، تصمیم تیلرسون در حالی اتحاذ شده که سال گذشته جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا و باراک اوباما، رئیس‌جمهور این کشور در همایش یاد شده شرکت کردند.

در ماه‌های گذشته، ایوانکا ترامپ و همسرش جرد کوشنر  در نشست‌هایی به عنوان نماینده آمریکا حضور یافته‌اند که تیلرسون معتقد است دستگاه وزارت خارجه آمریکا می‌بایستی نقش نمایندگی آمریکا را به عهده می‌گرفت. 

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفت: «آنها نمی‌خواهند یک مقام بلندپایه را به این نشست بفرستند چون نمی‌خواهند نقش ایوانکا را تقویت کنند. این یک شکاف دیگر بین کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا است در زمانی که رکس تیلرسون به اندازه کافی با رئیس‌جمهور مشکل داشته است.»






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار