کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان از ادامه روند کاهش دما تا روز دوشنبه هفته جاری در استان خبر داد.
کد خبر: ۵۲۹۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 25 November 2017
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان از ادامه روند کاهش دما تا روز دوشنبه هفته جاری در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ محمدحسن باقری‌شکیب تصریح کرد: طی امروز آسمان استان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود و وضعیت کاهش دمای استان تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از اواخر هفته گذشته دمای هوای استان تا 10 درجه سانتیگراد کاهش یافته است، افزود: برای اواخر وقت روز یکشنبه و صبح دوشنبه با ورود موج بارشی جدید، بارش پراکنده برف و باران در سطح استان پیش‌بینی می‌شود اما این موج بارشی استان را کمتر تحت تأثیر قرار خواهد داد.

قهاوند سردترین نقطه استان

باقری‌شکیب با اشاره به اینکه همدان با منفی 2 و مثبت 6 درجه سانتیگراد نوسان دمایی را تجربه کرده است، یادآور شد: طی شبانه‌روز گذشته قهاوند با منفی 7 درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان و اسدآباد با مثبت 7 درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان بوده است.

وی از کاهش 70 درصدی میزان بارش‌ها در سال زراعی جاری، نسبت به بلندمدت در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال‌زراعی‌جاری اسدآباد با 31 میلیمتر بارندگی، بیشترین بارش‌ها و قهاوند با 3 میلیمتر بارندگی کمترین بارش را به خود اختصاص داده است.

پیش‌بینی فصلی هواشناسی در فصل پاییز با خطا مواجه شد

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همدان یادآور شد: میزان بارش‌ها در سال‌زراعی‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته مثبت است اما پیش‌بینی فصلی هواشناسی در فصل پاییز با خطا مواجه شد چرا که در ابتدای پاییز پیش‌بینی شده بود بارندگی نرمالی در این فصل شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی فصلی، برای زمستان امسال احتمال بارندگی در سطح نرمال و بهتر از میانگین بلندمدت پیش‌بینی می‌شود اما در پیش‌بینی‌های هواشناسی 30 درصد احتمال خطا وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار