کد خبر: ۵۲۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ 24 June 2015
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری البرز با اعلام بحرانی ترین نقاط استان ازنظر وقوع آتش سوزی گفت:صعب العبور بودن و سختی دسترسی به این نقاط عملیات مهار آتش را در صورت وقوع حریق سخت می کند.

ا ردشیر جابری در گفتگو با مهر، به میزان آمادگی البرز در صورت آتش سوزی در مراتع و جنگلها به مختصات منابع طبیعی استان اشاره کرد و گفت: استان البرز با ۵۱۷ هزار هکتار وسعت، دارای بیش از ۳۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی و ۵۲۰ هزار هکتار اراضی جنگلی شامل جنگلهای طبیعی و دست کاشت است که حفظ و حراست از این عرصه ها نیازمند نیروی انسانی کافی و تجهیزات مورد نیار است.

وی اظهار کرد: مشکلاتی در بحث ساختاری، نیروی انسانی و تجهیزات در استان وجود دارد اما تلاش می کنیم محافظ خوبی برای این میراث ماندگار که به آیندگان تعلق دارد، باشیم.

جابری گفت: هم اکنون چهار پایگاه اطفای حریق با مجموع حدود ۲۵ نفر نیرو در شهرستان های استان مستقر شده و هر پایگاه به سرپرستی رئیس اداره شهرستان اداره و در مواقع ضروری نسبت به خاموش کردن آتش در مراتع و جنگل ها اقدام می کنند.

وی با اشاره به برگزاری مانور اطفای حریق خردادماه امسال در مراتع آتشگاه کرج گفت: این مانور نخستین تجربه مشترک با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین بود که با هدف نحوه به کارگیری تجهیزات و تخمین میزان آمادگی نیروها در مواقع وقوع آتش سوزی برگزار شد و تلاش کردیم با اجرای این مانور ضعف ها را شناسایی و نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

جابری با بیان اینکه در حال احصای ضعف ها و قوت های استان برای مقابله با حوادث حوزه منابع طبیعی و محیط زیست هستیم، اضافه کرد: با کمبودهایی در زمینه تجهیزات و امکانات مواجه ایم که امیدواریم با تخصیص اعتبار مناسب بتوانیم نسبت به تجهیز امکانات اقدام کنیم.

پاسگاه آتش سوزی در آسارا فعال می شود

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز مناطق بحرانی استان از نظر وقوع آتش سوزی را مراتع و جنگل های واقع در جاده چالوس و شهرستان طالقان اعلام کرد و گفت: با توجه به صعب العبور بودن این مناطق، در صورت وقوع آتش سوزی امکان انتقال برخی ابزار و ادوات نیست و به تجهیزاتی خاص مانند بالگرد نیاز است؛ همین امر عملیات خاموش کردن و مهار آتش در این مناطق را سخت می کند.

وی در پایان افزود: همچنین برنامه ای برای فعال شدن پاسگاه آتش سوزی در بخش آسارا در دست اقدام است تا در صورت وقوع حادثه، بتوانیم زود آتش را مهار کنیم و به حادثه ای که سال گذشته به دنبال آتش سوزی در ذخیرگاه جنگلی سیراچال در محور کرج – چالوس به وقوع پیوست و منجر به از بین رفتن بخشی از این ذخیرگاه جنگلی شد، گرفتار نشویم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار