کد خبر: ۵۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳ 24 June 2015
مدیر کل زندانهای استان البرز گفت: 400 محکوم مالی دراین استان درانتظار یاری مردم برای بازگشت به آغوش خانواده های خود هستند.
به گزارش ایرنا، جبار باقری روز چهارشنبه درنشست بررسی مشکلات زندانیان البرز افزود: این افراد به علت جرائم غیرعمد از جمله تصادفات، مهریه و نفقه در زندان بسرمی برند .
وی ادامه داد: برای آزادی این افراد 400 میلیارد ریال نیاز داریم که بخش قابل توجهی از این مبلغ را درصدد هستیم با جلب رضایت شاکیان حل کنیم و مابقی آن نیازمند مشارکت هرچه بیشتر مردم خیر استان البرز است .
این مسوول گفت: البرز با توجه به آمار بالای زندانیان و درگیری اجتماعی که دراین زمینه دارد نیازمند مشارکت هرچه بیشتر مردم در کاهش آمار زندانیان است .
باقری اضافه کرد: درآستانه ماه مبارک رمضان همه ساله با برپایی جشن های گلریزان تلاش می شود تا گام های موثری دراین زمینه برداشته شود که امیدواریم دستگاههای اجرایی نیز امسال همکاری خود داشته باشند .
وی گفت: تحمل جرم فقط باید برای مجرم باشد اما خانواده های این افراد به دلایل اجتماعی دچار آسیب هستند که لازم است تدابیر جدی اندیشیده شود.
مدیرکل زندان های البرز اظهار داشت: اکنون 40 انجمن در زمینه حمایت از خانواده های زندانیان در استان فعال شده است.
وی شمار خانواده های زندانیان این استان را هفت هزار خانواده عنوان کرد.
وی با اشاره به مشکلات زندانهای استان البرز خاطرنشان کرد: سیستم فاضلاب این زندانها مربوط به 40 سال گذشته است و نیاز به ساماندهی دارد بنابراین باید تمهیدات ویژه ای نیز دراین زمینه صورت گیرد.
معاون استاندارالبرز و فرماندارویژه کرج نیز دراین نشست وضعیت نامطلوب خانواده های زندانیان را دراین شهرستان را یکی از آسیب های اجتماعی دانست و گفت: خانواده های این زندانیان چشم به حمایت نیکوکاران دارند.
محمد تقی ایرانی ادامه داد: باید به سمت زندان زدایی رفت و با اجرای طرح های مختلف زمینه رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی را دراین شهرستان مهاجرپذیر فراهم کرد.
وی یادآورشد: حبس و مجازات راهکار مناسبی نیست، درخیلی ازمواقع برخوردهای امنیتی و انتظامی تاثیر مثبت ندارد.
دادستان عمومی و انقلاب کرج نیز درنشست بررسی مشکلات زندانیان البرز گفت:برای اجرای قانون باید مسایل اخلاقی، معیشتی و اجتماعی لحاظ شود .
رضا شاکرمی گفت: وقتی فردی به حبس فرستاده می شود باید چتر حمایت مالی را از خانواده او را فراهم کرد و اینکه فردی بدون اصلاح زندانی شود یا خانواده اش آسیب ببیند، هنرنیست.
وی تاکید کرد: خانواده های زندانیان امروز دغدغه مسوولان قضایی هستند و دستگاههای اجرایی باید تمام تلاش خود را دراین بحث مهم بکارگیرند .
شاکرمی یادآورشد: قانونگذار تامین امنیت را به دستگاههای اجرایی از جمله دادسرا و فرمانداری ها داده اما دراین بین نباید از خانواده های زندانیان غافل شد و با هماهنگی هرچه بیشتر و کمک گرفتن از تشکل های غیردولتی در جهت حل مشکلات این خانواده ها باید تلاش کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار