امام جمعه اقلید با اشاره به بایکوت خبری آمریکا و مستکبران جهانی از حرکت عظیم و خودجوش مردم دنیا در پیاده‌روی اربعین حسینی، بر لزوم هوشیاری در برابر توطئه دشمنان تأکید کرد و گفت: استکبار جهانی به دنبال خنثی و خاموش کردن این حرکت بزرگ الهی هستند.
کد خبر: ۵۲۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳ 10 November 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهرستان از شکست داعش در عراق و سوریه و نقشه‌های استکبار آمریکایی و... سخن گفت و اظهار داشت: با توجه به اینکه داعش در حال شکست کامل است، آمریکا، صهیونیسم، آل سعود و... با فتنه‌های دیگر ازجمله تقسیم عراق به بهانه تشکیل دولت کردی که تیرشان به سنگ خورد، استعفای سعد حریری نخست‌وزیر لبنان در ریاض و...، تقسیم سوریه، جنگ یمن و... به دنبال نقشه‌های شومی برای غارت منطقه هستند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «تمام این نقشه‌ها به حول و قوه الهی شکست‌خورده و در حال شکست است، اما باید مسائل جاری را درست تحلیل کرد و سرنخ از دستمان خارج نشود» اشاره و عنوان داشت: در حال حاضر منطقه آبستن حوادثی است که یکی پس از دیگری نوزادش سقط می‌شود و خواسته‌های استکبار آمریکایی محقق نمی‌شود.

طالبی تصریح کرد: عقب‌نشینی و سازش با استکبار به معنای نابودی و دست کشیدن از اسلام است و تنها راه علاج، ایستادگی مقابل فزون‌خواهی آمریکا و کسب اقتدار است.

امام جمعه اقلید در ادامه به هفته کتاب و کتاب‌خوانی اشاره و با بیان اینکه سطح مطالعه در کشور بسیار پایین آمده است، بر لزوم توجه بیشتر عموم مردم در راستای ارتقای سطح مطالعه در کشور تأکید کرد.

خطیب جمعه اقلید وقف را سیره مستمرهای که شریان آن پیوسته در اجتماع و مرتبط با واقف در دنیا و آخرت است خواند و گفت: باید موقوفات را به‌روز کنیم و در راستای روضه‌خوانی، اطعام، مدرسه‌سازی، کمک برای اربعین حسینی، حمایت از دانش آموزان و دانشجویان کم‌درآمد و خانواده‌های فقیر و ایتام نیازمند، کتابخانه و کتاب و... بکوشیم.

طالبی خاطرنشان کرد: خانواده‌های متوفی می‌توانند با کاهش برخی از هزینه‌های اضافی و خرج کردن آن در این زمینه‌ها، میراث ماندگاری برای خود و امواتشان قرار دهند.

وی به شور و شوق زائران اربعین حسینی در پیاده‌روی میلیونی اشاره کرد و از اهمیت این حرکت عظیم خودجوش و حضور مردم از طبقات و قشرهای مختلف شیعه، سنی، بودایی، اهل کتاب، هندو، صائبی و... سخن گفت و بیان داشت: این حرکت عظیم ندای عدالت‌خواهی مردم جهان و تشنه عدالت بودن آن‌ها از منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) است.

امام جمعه اقلید عنوان داشت: دنیای استکبار (در رأس آن‌ها آمریکا) و رسانه‌ها و جراید آن‌ها در یک بایکوت خبری و نادیده گرفتن اربعین با این عظمت، آرام از کنار این خبر گذشتند اما پنهانی به دنبال توطئه برای خنثی کردن آن هستند.

طالبی با بیان اینکه اربعین و عاشورا پیوند قلبی بین ملت‌های دنیا ایجاد کرد و روزبه‌روز و سال به سال این رابطه قوی‌تر می‌شود، بر لزوم هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمن تأکید کرد و یادآور شد: دشمنان به دنبال خاموشی این حرکت بزرگ و عظیم هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار