خطیب جمعه ایلام گفت: نمایش بزرگترین تجمع شیعیان در اربعین سبب رعب و وحشت نظام سلطه آمریکا و ارتجاع عرب و رژیم صهیونیستی شد. سانسور خبری عظیم‌ترین راهپیمایی اربعین در جوار حرم سیدالشهداء حاکی از بغض و کینه دشمنان اسلام است. همایش اربعین با ابتکار رهبر فرزانه انقلاب و پشتیبانی مرجعیت عالی عراق آیت‌الله سیستانی برای تقویت وحدت و نمایش وحدت و همبستگی امت اسلامی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۵۲۲۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵ 10 November 2017
 به گزارش تابناک ایلام؛آیت‌الله محمدنقی لطفی در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت:راهپیمایی بین‌المللی اربعین لبیک به ندای عدالت‌خواهی و استکبار ستیزی سالار و سرور شهیدان حسین بن علی (ع) است.
 
وی دربخشی دیگر ازسخنان خود اظهارداشت: گفتمان امام و رهبری طی چهار دهه مبارزه مستمر با سیاست‌های استعماری کاخ سفید و هم پیمانان آن است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: صدای آزادی خواهی و استقلال طلبی پس از پیروزی انقلاب اسلامی جهان بویژه جهان اسلام را تحت تاثیر قرار داد.

وی ادامه داد: آمریکا به شدت نگران نفوذ انقلاب در منطقه و به خطر افتادن منافع حیاتی سیاسی اقتصادی امنیتی خود در منطقه و خاورمیانه است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: شواهد حاکی از این واقعیت است که آمریکا در پیشبرد اهداف سیاسی و نظامی خود با حضور ایران در منطقه ناکام و با شکست‌های پی در پی مواجه است. نمونه روشن شکست در لبنان، یمن و عراق و سوریه است و ایران توانست آمریکا را در سیاست‌های راهبردی خود در منطقه متحمل بزرگترین شکست کند.

لطفی تصریح کرد: ایران همواره آمریکا را دشمن شماره یک خود می‌داند و بی اعتمادی به آمریکا در عرصه‌های مختلف را به دستگاه دیپلماسی دولت‌مردان گوشزد کرده است.توافق برجام گرچه هزینه سنگین و خسارت‌های بزرگی برای کشور  داشت اما بی اعتمادی مسؤولان دولتی را به آمریکا عمیق‌‌تر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: آمریکا تاکنون حدود 18 مورد نقض برجام  داشته است، وقتی می‌بینیم برجام در اقتصاد ایران اتفاق خاصی رقم نزده است و منافعی هم نداشته باید تصمیم درستی در این خصوص گرفته شود.

وی ادامه داد: مواضع اخیر رئیس جمهور پیرامون عدم اعتماد به آمریکا گرچه دیر هنگام بود اما آنرا به فال نیک می‌گیریم، اگر سخنرانی رئیس جمهور پس از برجام و بدعهدی‌های دیگر همگی در اجرای برجام اتخاذ می‌شد قطعا آمریکائی‌ها عقب نشینی می‌کردند و خود را پیروز نهایی بعد از توافق  قلمداد نمی‌کردند، ای کاش مواضع دولت در ابتدای اجرای برجام انقلابی و قاطعانه بود.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: احساس ناامیدی و عدم توانایی و نادیده گرفتن شعار "ما می‌توانیم "مهمترین راهبرد دشمن در میان دانشجویان است. خطری که جریان ارزشی را تهدید می کند نفوذ فرهنگی و القای شعار ما نمی توانیم برای پیشرفت کشور در عرصه‌های علمی باید با کشورهای غربی به ویژه رژیم آمریکا روابط فرهنگی اقتصادی برقرار کنیم.

وی ادامه داد: این جریانات پس از برجام در میان جریان‌های اصلاح‌طلب و طرفدار برقراری روابط با غرب به اوج خود رسید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار