سفیر ایران در عراق گفت: با توجه به ضربات و شکست های جدی نیروهای تکفیری، ممکن بود این گروه ها در صدد انتقام بربیایند و مصلحت در این بود که فعلا از مرز خسروی استفاده نشود.
کد خبر: ۵۲۰۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱ 06 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر، ایرج مسجدی در سخنانی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از زائران ایرانی با سلامت و در امنیت کامل وارد عراق شده اند، گفت: کربلا مملو از زائران است و مشکل خاصی در زمان ورود زائران در مرزها وجود نداشت.

وی در ادامه با اشاره به هماهنگی های خوب بین نیروهای امنیتی، انتظامی و خدماتی ایران و عراق گفت: انتظار می رود که امسال اربعین باشکوهی در امنیت کامل داشته باشیم.

سفیر ایران در عراق به سرنوشت مرز خسروی هم اشاره و بیان کرد: مسئولین و مقامات هر دو کشور ایران و عراق مایل به بازگشایی مرز خسروی بودند و سفارت ایران هم اقدامات گسترده ای کرد که مرز خسروی به روی زوار باز شود و حتی مقدمات این کار هم فراهم شد اما نگرانی هایی وجود داشت، باتوجه به اینکه امنیت زوار مهم ترین مسئله است و ممکن بود اتفاقات و مشکلاتی پیش بیاید.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط خاصی که هنوز در این منطقه وجود دارد و ضربات و شکست های جدی نیروهای داعشی و تکفیری، ممکن بود این گروه ها در صدد انتقام بربیایند و مصلحت در این بود که فعلا از این مرز استفاده نشود.

مسجدی تاکید کرد: موضوع پایانه مرز خسروی همچنان در دستور کار قرار دارد و فکر می کنم اگر امسال هم نتوانیم نتیجه بگیریم برای سال های بعد اقداماتی که لازم است صورت می گیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار