مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه گفت: دفاتر زیارتی استان کرمانشاه ۲۴ ساعته و در ۴ شیفت کاری در خدمت زائران اربعین حسینی قرار دارد.
کد خبر: ۵۱۹۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳ 05 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از تسنیم،حامد دارابی با اشاره به اینکه 25 شرکت در استان کرمانشاه جهت ثبت‌نام همشهریان در زیارت کربلا فعال است، اظهار داشت: دفاتر زیارتی استان کرمانشاه 24 ساعته و در 4 شیفت کاری در خدمت زائران اربعین حسینی قرار دارد.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه با بیان اینکه از 27 شهریور ماه عملیات صدور ویزای اربعین توسط کنسولگری عراق در استان کرمانشاه آغاز شده است گفت: ویزای زائرین اربعین در کوتاه‌ترین زمان ممکن و ظرف 24 ساعت صادر می شود.

دارابی با اشاره به آخرین فعالیت کمیته اعزام در استان کرمانشاه عنوان کرد: در حالی که روند صدور ویزا در اکثر شهرهای استانهای کشور ما در حال پایان است اما استان کرمانشاه و خوزستان روند صدور ویزا تازه وارد فاز جدیدی شده است.

وی با بیان اینکه با وجود تأکید فراوان ما و رسانه ملی مبنی بر عدم مراجعه زائران بدون در دست داشتن ویزا و گذرنامه معتبر به سمت مرزهای کشور بیان کرد: اما متأسفانه در طی روزهای اخیر شاهد هستیم تعداد زیادی از زائران به این موضوع توجه نکردند و در مرز توسط نیرویهای ناجا به سمت استان بازگردانده شدند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از آنجایی که کنسولگری دائم کشور عراق در استان کرمانشاه وجود دارد گفت: نزدیکترین استان بعد از ایلام به مرز مهران کرمانشاه است و ما شاهد هستیم روزانه بالغ بر 7 تا 8 اتوبوس از افراد کرمانشاهی که بدون ویزا به طرف مرز مهران حرکت کردند به استان کرمانشاه بازگردانده می‌شوند و بار دفاتر زیارتی را برای صدور ویزا دوچندان کردند.

وی با اشاره به اینکه این زائران به دلیل خستگی و استرس بیش از حد فشار زیادی به دفاتر حج و زیارت استان کرمانشاه وارد کردند اظهار کرد: به همین دلیل ما دفاتر حج و زیارت استان را 24 ساعته فعال و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن عملیات صدور ویزا را تحت سامانه سماح با همکاری کنسولگری عراق در کرمانشاه انجام دهیم و دین خود را به مردم ادا کنیم.

دارابی با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد مرکزی اربعین و توافق با کنسولگری‌ها دفاتر حج و زیارتی تا 48 ساعت قبل از اربعین می‌توانند نسبت به صدور ویزا برای زائران اقدام کند بیان کرد: تلاش داریم تا آخرین لحظه که عراق با ما همکاری کند عملیات صدور ویزا را داشته باشیم.

وی از برخورد با دفاتری که بصورت غیرمجاز اقدام به صدور ویزا می کنند هم خبر داد و گفت: تاکنون به چندین دفتر اخطار داده و دو مکان را پلمب کرده‌ایم.

وی افزود: در استان 17 دفتر مجاز صدور ویزای اربعین داریم و در شرایط کنونی نیز 8 دفتر زیارتی موقت دیگر نیز برای صدور ویزا و تسهیل خدمات تحت سامانه سماح فعال شده است.

دارابی با اشاره به اینکه به جز این 21 دفتر زیارتی بقیه دفاتر به هر عنوانی چه دفاتر گردشگری و ایران‌گردی غیرمجاز محسوب می‌شوند عنوان کرد: از مردم می‌خواهیم گول این دفاتر غبرمجاز را نخورند ثبت‌نام فقط باید بر اساس مصویه ستاد اربعین استان تحت سامانه سماح انجام شود که این سامانه فقط در اختیار دفاتر مجاز زیارتی است.

وی از زائرین اربعین خواست برای تهیه ویزا به دفاتر غیرمجاز مراجعه نکنند و افزود: افراد در صورت مراجعه به این دفاتر جهت صدور ویزا هم متحمل هزینه بیشتری می شوند و هم از دریافت خدمات بیمه ای و درمانی در کشور عراق محروم خواهند شد.

مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه مبلغ قانونی جهت صدور ویزای اربعین توسط ستاد اربعین کشور را 199 هزار و 500 تومان اعلام کرد و گفت: چنانچه افراد ثبت نام اولیه را نیز در این دفاتر انجام دهند دو هزار تومان به این مبلغ اضافه می شود و دفاتر حق دریافت هیچ وجه دیگری را ندارند.

دارابی اظهار کرد: هیچ یک از دفاتر زیارتی غیر از این مبالغ حق ندارند هزینه دیگری از زائران دریافت کند اما دفاتر غیرمجاز مبالغی اضافه را دریافت می‌کنند در حالی که خدمات انها قابل توجه نیست و مجوز هم ندارند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 50 هزار نفر از شهروندان از کنسولگری کرمانشاه ویزا گرفتند گفت: حدود 24 هزار نفر از آنها تحت سامانه سماح ثبت‌نام کردند و مابقی به صورت غیرقانونی ثبت‌نام شده که در طول سفر مشکلات عدیده‌ای برای آنها ایجاد شد.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار