نائب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه گفت: بازار کرمانشاه پرتخلف نیست.
کد خبر: ۵۱۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶ 05 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،موسی سلیمی ، با بیان اینکه در بازار کرمانشاه تخلف و نابسامانی چندانی وجود ندارد، اظهار کرد: آنچه باعث می‌شود گاهی در بازار آشفتگی داشته باشیم، تفاوت قیمت اجناس است که در بسیاری از این اختلاف قیمت‌ها واقعا خود بازاریان تقصیری ندارند.

وی ادامه داد: وقتی جنسی از مبادی قاچاق و از کشورهای چین، عراق، دوبی و ... وارد می‌شود، قطعا با نمونه‌ای که از مبادی رسمی وارد شده و یا از طریق نمایندگی‌ها به فروش می‌رسد اختلاف قیمت دارد.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه با بیان اینکه مرجع خاصی برای وارد کردن کالا به بازار وجود ندارد که بتوان قیمت خاصی روی کالاهای مشابه گذاشت، یادآوری کرد: این امر باعث تفاوت قیمت اجناس در بازار است.

سلیمی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایل اختلاف قیمت در بازار این است که گاهی فروشندگان اجناس خود را به صورت اقساط از شهرهای دیگر مانند تهران می‌خرند و این امر باعث بالا رفتن قیمت محصول آنها نسبت به افرادی است که نقد خرید می‌کنند، در نهایت این تفاوت قیمت برای مشتری نمود پیدا می‌کند.

به گفته این مسئول، این تفاوت قیمت‌ها عامل اصلی عدم درج قیمت هم هست، زیرا مغازه‌هایی که مجاور هم هستند اما قیمت متفاوتی برای یک کالای مشابه دارند، گاهی ترجیح می‌دهند که قیمت نصب نکنند.

وی تصریح کرد: با این وجود گرانفروشی و عدم درج قیمت از نظر بازرسین اتاق اصناف تخلف است و با واحدهای متخلف برخورد لازم صورت می‌گیرد.

نائب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه در خصوص تخلف در خبازی‌ها نیز گفت: نانوایی‌هایی که آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند و به اصطلاح نان دولتی می‌فروشند به هیچ عنوان اختلاف قیمت ندارند و نان را بر اساس همان تعرفه مصوب عرضه می‌کنند.

سلیمی تفاوت قیمتی که گاهی وجود دارد را مربوط به خبازی‌های آزادپز دانست و افزود: بر قیمت و فعالیت نانوایی‌های آزادپز نظارت جدی می‌شود و با تخلفات برخورد می‌کنیم.

5000 واحد صنفی بدون مجوز داریم، نه 20 هزار واحد 

وی در خصوص واحدهای صنفی بدون مجوز کرمانشاه نیز ادامه داد: در کرمانشاه حدود پنج هزار واحد صنفی مجاز داریم و عدد 20 هزار واحد صنفی بدون مجوز صحت ندارد.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه تاکید کرد: یکی از دلایل بالا رفتن آمار واحدهای بدون مجوز زمان بر بودن روند دریافت مجوز و شناسایی و ساماندهی آنها است.

سلیمی در پایان با بیان اینکه در کرمانشاه حدود 25 هزار واحد صنفی مجاز هم داریم، عنوان کرد: در بین این تعداد واحد صنفی ممکن است تخلفاتی هم رخ دهد، اما بازار کرمانشاه در مجموع پرتخلف نیست.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار