معاون اجرایی مرکز بهداشت ملایر تأکید کرد:‌ هیأت‌های مذهبی و هیأت امنای مساجد در سراسر شهرستان نسبت به تهیه و تأمین محیطی سالم و امن برای روزه‌داران تمامی تلاش خود را انجام دهند.
کد خبر: ۵۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲ 23 June 2015

"عباس جوکار"، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه همدان،‌ اظهار کرد: مسئولان هیأت‌ها توجه داشته باشند که نگهداری موادغذایی پخته شده و آماده مصرف در دمای محیط، بیش از 2ساعت مجاز نیست، همچنین عرضه نوشیدنی‌ها وغذاهای داغ باید در ظروف یکبار مصرف گیاهی صورت پذیرد.

وی ‌اظهار کرد: باید توجه به اخذ کارت معاینه پزشکی دستاندرکاران تهیه و توزیع موادغذایی در مساجد و هیأت‌ها، استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی برای توزیع چای و غذاهای گرم و شست‌وشوی مرتب ظروف چندبارمصرف، نظافت سرویس‌های بهداشتی، وجود صابون مایع در محل سرویس‌ها و تأمین کپسول آتش‌نشانی در اولویت فعالیت‌های هیئات مذهبی قرار گیرد.

جوکار ‌ادامه داد: با توجه به رونق گرفتن برخی فعالیت‌های خاص از قبیل تهیه و فروش زولبیا، بامیه، انواع شیرینی سنتی، آش، حلیم و توزیع نذورات و غذا و برگزاری مجالس افطاری و مراسم احیای شب‌های قدر در مساجد و با توجه به گرم شدن هوا، احتمال شیوع بیماری‌های منتقله از آب و غذا، به ویژه بیماری‌های عفونی روده‌ای در مکان‌هایی که به صورت دسته جمعی غذا تهیه و توزیع می‌شود، افزایش می‌یابد.

معاون اجرایی مرکز بهداشت ملایر‌ گفت: به منظور حفظ سلامت روزه‌داران گرامی و جلوگیری از هرگونه مسمومیت احتمالی لازم است همشهریان از خرید آش، حلیم و سایر موادغذایی ویژه این ماه از دست‌فروشان جداً خودداری کنند.

وی ‌با تأکید بر اینکه مردم باید از واحدهای صنفی دارای مجوز طبخ خرید کنند، ‌افزود: نوع پلاستیکی ظروف یک‌بار مصرف به مرور زمان صدمات جبران‌ناپذیری برسلامت فرد وارد می‌کند.

جوکار خاطرنشان کرد: بازرسان مرکز بهداشت در قالب اکیپ‌های ثابت و سیار و در ساعات اداری و غیراداری نسبت به کنترل بیش از پیش مراکز تهیه آش، حلیم، زولبیا و امثالهم اقدام کرده و با واحدهای صنفی متخلف طبق مقررات رفتار خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار