معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: همزمان با آخرین روز هفته پدافند غیرعامل مانور 'انسداد تونل رباط سفید، هدایت ترافیک و بازگشایی آن' در کیلومتر70جاده تربت حیدریه - مشهد انجام شد.
کد خبر: ۵۱۸۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۶ 02 November 2017
به گزارش تابناک : علیرضا خجسته روز پنجشنبه افزود: در این چارچوب صبح امروز بر اساس گزارشی فرضی مبنی بر بمب گذاری در تونل رباط سفید این تونل توسط نیروهای راهداری بسته شد.
وی ادامه داد: همزمان با حضور نیروهای خنثی کننده بمب فرضی ماموران راهداری ترافیک تونل را به جاده کنارگذر هدایت کردند. پس از 30 دقیقه و پایان عملیات فرضی خنثی سازی تونل رباط سفید بازگشایی شد.
پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی گفته می‌ شود که با اجرای آن می ‌توان از خسارتهای مالی به تجهیزات، تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و نیز تلفات انسانی جلوگیری کرد یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد. ششم لغایت دوازدهم آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
خراسان رضوی 20 هزار و 574 کیلومتر راه دارد که شش هزار و 422 کیلومتر آن بین شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر راه روستایی است.
پنج دهنه تونل به طول دو هزار و 963 متر در مسیر راههای خراسان رضوی وجود دارد. تونل رباط سفید به طول 570 متر در فاصله 80 کیلومتری مشهد و 70 کیلومتری تربت حیدریه واقع است.







منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار