استاندارالبرز دقایقی پیش در شهر آفتاب، میهمان مراسم یادواره ۳۶ شهدای دانش آموز شد.
کد خبر: ۵۱۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲ 30 October 2017
به گزارش تابناک : امروز دوشنبه هشتم آبان سالروز شهادت شهید حسین فهمیده نوجوان 13 ساله کرجی است.به همین مناسبت نیز یادواره این شهید دانش آموز از خطه البرز به همراه ۳۶ تن از همسنگری هایش در حرم امام خمینی (ره)،شهر آفتاب برگزار شده است.
دکترنجفی استاندار البرز هم میهمان ویژه این مراسم شده است.
وی از نخستین دقایق صبح امروز در راس هیاتی از مسئولان، عازم حرم امام خمینی(ره) شد و ضمن تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و دیدار با یادگار امام خمینی (ره) در مراسم یادواره شهید فهمیده و ۳۶ هزار شهید دانش آموز شرکت کند.
مروری بر زندگی شهید فهمیده از مدرسه تا جبهه
محمد حسین فهمیده، فرزند محمد تقی در سال 1346 در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود.
وی دوران کودکی را همراه سایر فرزندان خانواده و درکنار برادرش داوود که وی نیز سه سال بعد از شهادت محمد حسین، شهید شد، با صفا و صمیمیت و در زیر سایه محبت و توجه پدر و مادری مهربان، سپری کرد.
محمد حسین در سال 1352، به مدرسه رفت و کلاس اول تا چهارم ابتدایی را با یک معلم روحانی طی کرد,و تا دوم راهنمایی در کرج تحصیل کرد، در همین دوران بود که به واسطه حوادث انقلاب ، روح وی نیز، مانند میلیون‌ها جوان و نوجوان دیگر کشور، دچار تحولات عظیمی شد.
محمد حسین فهمیده، نوجوانی خوش برخورد، شجاع، فعال و کوشا بود و به مطالعه علاقه زیادی داشت و با وجود این که به سن تکلیف نرسیده بود، نماز می‌خواند و احترام خاصی برای والدینش قایل بود.
این دانش آموز رزمنده بسیجی، با ایمان و بینش عمیق و استوار خود در جنگ با دشمن پیش قدم شد و با با شهادت خود درس شجاعت، فداکاری و مقاومت را به همه بسیجیان و امت حزب الله آموخت.
زمانی که حوادث کردستان اتفاق افتاد این نوجوان 13 ساله خود را به کردستان می رساند، ولی به دلیل کمی سن، برادران کمیته او را باز می‌گردانند و درصدد برمی آیند که در حضور مادرش از او تعهد بگیرند که دیگر از شهرستان کرج خارج نشود.
در همان روزهای نخست جنگ تحمیلی، محمد حسین تصمیم می‌گیرد که به جبهه برود و زمزمه رفتن را در خانواده و بین دوستانش می‌افکند.
شهید فهمیده که در عزم خود راسخ بود، خود را به شهرهای جنوب کشور می رساند و هرچه تلاش می کند که همراه گروه یا دسته ای که عازم خطوط مقدم جبهه هستند، برود ، موفق نمی شود. تا با گروهی از دانشجویان انقلابی دانشکده افسری برخورد می کند و نزد فرمانده آنان می رود واز او می خواهد که وی را با خود ببرند.
فرمانده امتناع می کند، اما شهید فهمیده ، آن قدر اصرار می کند تا فرمانده را متقاعد می کند که برای یک هفته اورا همراه خود به خرمشهر ببرد. در همین مدت کوتاه مسوول گروه که به توانمندی و توانایی واراده پولادین حسین برای رزم در جبهه اعتماد واطمینان پیدا می‌کند، به او اجازه ماندن درجبهه می‌دهد.
از آن پس او به اتفاق دوست شهیدش محمد رضا شمس، در یک سنگر قرار داشتند تا در هجوم عراقی ها به خرمشهر محاصره می‌شوند.
محمد رضا شمس، دوست و هم سنگر محمدحسین زخمی می‌شود و حسین با سختی و زحمت زیاد او را به پشت خط می رساند و به سنگر خود بر می‌گردد و می بیند که تانک‌های عراقی به طرف رزمندگان اسلام هجوم آورده اند و در صدد محاصره آن ها هستند.
حسین در حالی که تعدادی نارنجک به کمرش بسته و در دستش گرفته بود به طرف تانک ها حرکت می کند. تیری به پای او می‌خورد و از ناحیه پا مجروح می‌شود. اما زخم گلوله نمی تواند از اراده محکم و عزم پولادین او جلوگیری نماید.
بدون هیچ دغدغه و تردیدی تصمیم خود را عملی می‌کند واز لا به لای امواج تیر که از هر سو به طرف او می آمد، خود را به تانک پیشرو می رساند وآن را منفجر می‌کند و خود نیز تکه تکه می شود.
افراد دشمن گمان می کنند که حمله ای از سوی نیروهای ایرانی صورت گرفته است، جملگی روحیه خود را می بازند و با سرعت تانک‌ها را رها کرده و فرار می‌کنند. در نتیجه، حلقه محاصره شکسته می شود و نیروهای کمکی هم می‌رسند و آن قسمت را از وجود متجاوزان پاک سازی می کنند.
خبر شهادت حسین فهمیده از صدای جمهوری اسلامی:
صدای جمهوری اسلامی ایران با قطع برنامه های خود اعلام می کند که نو جوانی سیزده ساله با فداکاری زیر تانک عراقی رفته آن را منفجر کرده و خود نیز به شهادت رسیده است . حضرت امام (ره) در پیامی که به مناسبت دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صادر می کنند، جملات معروف خود را پیرامون او می‌فرمایند:
•  رهبر ما آن طفل سیزده ساله ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ تر است، با نارنجک ، خود را زیر تانک دشمن انداخت وآن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.
به این ترتیب و با این کلمات، محمدحسین و فداکاری و شجاعت او جاودانه شد.
شهید فهمیده در بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی:
•  زنده نگه داشتن یاد حادثه شهادت دانش آموز بسیجی ، شهید فهمیده از اصالت های دفاع مقدس می باشد.
هشتم آبان به عنوان «روز بسیج دانش‌آموزی» و همچنین روز ۱۳ آبان به افتخار او به عنوان روز دانش‌آموز در ایران نامگذاری شد و سازمانی به همین نام زیر نظر بسیج مستضعفین تشکیل‌شد.
و تا زمانی که از ایثار و دلاوری حرفی به میان بیاید نام شهید محمدحسین فهمیده در اذهان می درخشد.
و اینگونه شهید فهمیده،الگوی دانش آموزان کشور شد.





منبع : پایگاه وزارت کشور 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حمیدخان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
امیدواریم در هر مقام و منصبی که هستیم ، پاسدار خون مطهر شهدا باشیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار