مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به پایش‌های انجام شده در استان در مورد شناسایی احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اظهار کرد: تاکنون هیچ موردی از بروز این بیماری در استان مشاهده نشده است.
کد خبر: ۵۱۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶ 29 October 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،دکتر نادر پرور ، اظهار کرد: با توجه به ورود پرنده‌های مهاجر به استان و سرد شدن هوا، خطر بروز آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان جدی است. 

پرور با بیان اینکه تدابیر لازم برای شناسایی بیماری در استان اندیشیده شده، افزود: در حال حاضر اکیپ های تشکیل شده به صورت روزانه کار مراقبت و پایش را در استان انجام می دهند.

مدیر کل دامپزشکی کرمانشاه با اشاره به احتمال شیوع بیماری در حیات وحش به ویژه اطراف تالابها، گفت: سال گذشته اکثر مشکلات استان در حوالی تالاب هشیلان رخ داد که برنامه‌ریزی لازم برای همکاری بین بخشی با محیط زیست برای مراقبت و پایش بیماری در این تالاب انجام گرفته است. 

وی با یادآوری اینکه این بیماری مرگ ناگهانی پرندگان، تلفات خیلی بالا و گسترش سریع را در پی دارد، اضافه کرد: باید هر نوع تلفاتی در پرندگان به حساب آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گذاشته شود، لذا از مردم، مرغداران و روستائیان درخواست داریم مواظب بوده و هر نوع تلفاتی را برای بررسی به دامپزشکی اطلاع دهند.

پرور گفت: از اواسط آبان سال گذشته تا پنجم اردیبهشت امسال 19 کانون از سویه H5N8  این بیماری که برای انسان خطرناک نیست در استان کرمانشاه شناسایی شدکه  در پی آن 6500 قطعه از طیور بومی معدوم و 165 میلیون تومان هم خسارت به روستائیان پرداخت شد.

پرور اضافه کرد: تاکنون هیچ موردی از این بیماری در طیور صنعتی استان دیده نشده است.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه سپس با اشاره به خطرناک بودن سویه "H5N1" بیماری  آنفولانزای فوق حاد پرندگان برای انسان، گفت: در سال های گذشته چند کانون این سویه در استان کرمانشاه شناسایی شد، اما در دو سال گذشته هیچ موردی از این سویه در استان دیده نشده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار