رئیس اداره نظارت و بازرسی همدان گفت: گران‌فروشی و کم‎فروشی رکوردار تخلفات بازار همدان است.
کد خبر: ۵۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴ 23 June 2015

رئیس اداره نظارت و بازرسی همدان گرانفروشی و کمفروشی را مهمترین تخلفات در بازار همدان دانست و گفت: بازرسی از کالاهای اساسی در ماه رمضان تشدید میشود.

به گزارش تسنیم، علیرضا شجاعی با تاکید بر اینکه بازرسی از بازار همدان با اولویت کالاهای پرمصرف و اساسی در ماه مبارک رمضان تشدید میشود، اظهار داشت: گشتهای بازرسی سازمان صنعت و معدن و اتاق اصناف از یک هفته قبل از ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا پایان این ماه نیز ادامه دارد.

وی از توزیع کالاهای اساسی با نرخهای مصوب دولتی در همدان خبر داد و گفت: برای توزیع کالاهای اساسی از جمله شکر، برنج، مرغ و گوشت قرمز شبکه توزیع ایجاد شده تا مردم به راحتی از آن برخوردار شوند.

شجاعی با بیان اینکه این کالاها با 10 تا 15 درصد قیمت پایینتر نسبت به بازار همدان عرضه میشود، عنوان کرد: این کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای همدان همچون رفاه، اتکا، تعاون روستایی و 20 نقطه از بازارچه‌های شهرداری همدان توزیع میشود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان درباره تخلفات در بازار همدان گفت: تخلفات در گروههای کالایی مختلف تفاوت دارد ولی گرا‌ن فروشی، عدم درج قیمت، کم‌فروشی و عدم صدور فاکتور از مهمترین تخلفاتی است که در بازار همدان وجود دارد.

وی درباره نظارت بر نانواییهای اظهار داشت: نرخگذاری نان‌هایی از جمله گرده یک زرده و دو زرده انجام شده و نظارتهای لازم برای جلوگیری از تخلف نانواییها توسط اکیپهای گشت و بازرسی ویژه در حال انجام است.

شجاعی درباره قیمت زولبیا و بامیه نیز گفت: در ابتدا قیمت زولبیا و بامیه در همدان با 10 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 9000 تومان به ازای هر کیلوگرم رسیده بود که با همکاری اتحادیه قنادان به 8000 تومان کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بازار افزایش قیمت و جهش چندانی نداشته است، اظهار داشت: خوشبختانه ثبات بر بازار همدان حکمفرما بوده و در حال حاضر تنشی در زمینه تامین کالاهای اساسی مردم وجود ندارد.

رئیس اداره بازرسی و نظارت استان همدان عنوان کرد: برخی واحدهای صنفی درخواست افزایش قیمت در ماه مبارک رمضان را داشتهاند که بنا به ضرورت شاید با برخی از آنها موافقت صورت گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار